Verkoop occasions piekt in maand juni met 11,4%

De Nederlandse autobedrijven verkochten in juni tezamen bijna 96 duizend occasions aan eindgebruikers, een toename van 11,4 procent ten opzichte van juni 2014 toen het om 86 duizend stuks ging. Juni werd daarmee tevens de beste occasionverkoopmaand van het eerste halfjaar van dit jaar.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door kennisbureau Aumacon in Leiden. Ook in de particulierenmarkt (C2C) en professionele handel (B2B) vielen toenames met dubbele cijfers te noteren. Zo werden er vorige maand door particulieren bijna 60 duizend occasions onderling verhandeld, in juni vorig jaar waren dat nog 54 duizend stuks, een stijging van 10,5 procent. In de professionele handel (B2B) was de toename in juni zelfs 11,8 procent; 63,5 duizend occasions tegenover bijna 57 duizend stuks in juni 2014. 
Meer cijfers
Samen noteerden de autobedrijven dit jaar tot en met de maand juni in totaal ruim 552 duizend occasions, tegenover bijna 524 duizend stuks in de eerste zes maanden van 2014 – een toename van 5,5 procent. Het C2C-segment viel in diezelfde periode terug naar 338 duizend stuks tegenover ruim 343 duizend stuks tot en met juni 2014, een verlies van 1,2 procent. De B2B-handel draaide in de eerste helft van het jaar bijna nagenoeg stationair met ongeveer 368 duizend stuks (+0,2%).

De algemene occasionprijsindex van Autodata stond op 1 juli 1,1 procent lager dan in juni. De prijsindex staat nu op 97,56 punten. Dit is nog steeds in de buurt van de 98,66 punten die in maart werden bereikt en dat was de hoogste stand van de afgelopen jaren.

 

Download het Nationaal Occasion Onderzoek 2015

Verkoop occasions piekt in maand juni met 11,4% - Automobielmanagement.nl

Verkoop occasions piekt in maand juni met 11,4%

De Nederlandse autobedrijven verkochten in juni tezamen bijna 96 duizend occasions aan eindgebruikers, een toename van 11,4 procent ten opzichte van juni 2014 toen het om 86 duizend stuks ging. Juni werd daarmee tevens de beste occasionverkoopmaand van het eerste halfjaar van dit jaar.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door kennisbureau Aumacon in Leiden. Ook in de particulierenmarkt (C2C) en professionele handel (B2B) vielen toenames met dubbele cijfers te noteren. Zo werden er vorige maand door particulieren bijna 60 duizend occasions onderling verhandeld, in juni vorig jaar waren dat nog 54 duizend stuks, een stijging van 10,5 procent. In de professionele handel (B2B) was de toename in juni zelfs 11,8 procent; 63,5 duizend occasions tegenover bijna 57 duizend stuks in juni 2014. 
Meer cijfers
Samen noteerden de autobedrijven dit jaar tot en met de maand juni in totaal ruim 552 duizend occasions, tegenover bijna 524 duizend stuks in de eerste zes maanden van 2014 – een toename van 5,5 procent. Het C2C-segment viel in diezelfde periode terug naar 338 duizend stuks tegenover ruim 343 duizend stuks tot en met juni 2014, een verlies van 1,2 procent. De B2B-handel draaide in de eerste helft van het jaar bijna nagenoeg stationair met ongeveer 368 duizend stuks (+0,2%).

De algemene occasionprijsindex van Autodata stond op 1 juli 1,1 procent lager dan in juni. De prijsindex staat nu op 97,56 punten. Dit is nog steeds in de buurt van de 98,66 punten die in maart werden bereikt en dat was de hoogste stand van de afgelopen jaren.

 

Download het Nationaal Occasion Onderzoek 2015