MKB’er least vaker online bij LeasePlan

LeasePlan Nederland heeft over de eerste drie kwartalen van 2010 het aantal online bestellingen van leaseauto’s aanzienlijk zien toenemen. Bij LeasePlanDirect.nl kwam een verdubbeling van de aanvragen binnen ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar.

Volgens LeasePlan zijn bestelgemak en scherpe tarieven voor veel MKB’ers en zelfstandig ondernemers de belangrijkste reden om te kiezen voor online leasen.

LeasePlan ontrekt zich daarmee aan de algemene dalende tendens in de leasemarkt. Jonge occasions winnen sterk aan populariteit bij LeasePlanDirect.nl. Volgens directievoorzitter Berno Kleinherenbrink van LeasePlan is het succes van online leasen deels bepaald door de economische omstandigheden. "Ondernemers letten meer op de kleintjes. Door online te werken kunnen we een hele scherpe prijs bieden. We hebben geen uitgebreid verkoopapparaat nodig en hoeven die kosten dus niet door te berekenen aan onze klanten. Daarnaast maken we gebruik van onze inkoopkracht bij de inkoop van auto’s en aanvullende diensten. Door ook onze diensten zoveel mogelijk te bundelen, kunnen we de tarieven verder verlagen."

Bij LeasePlanDirect.nl steeg het rijdend wagenpark bij het MKB sinds het einde van 2009 met bijna 10% en steeg het aantal bestellingen met maar liefst 70% ten opzichte van 2009.

MKB’er least vaker online bij LeasePlan - Automobielmanagement.nl

MKB’er least vaker online bij LeasePlan

LeasePlan Nederland heeft over de eerste drie kwartalen van 2010 het aantal online bestellingen van leaseauto’s aanzienlijk zien toenemen. Bij LeasePlanDirect.nl kwam een verdubbeling van de aanvragen binnen ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar.

Volgens LeasePlan zijn bestelgemak en scherpe tarieven voor veel MKB’ers en zelfstandig ondernemers de belangrijkste reden om te kiezen voor online leasen.

LeasePlan ontrekt zich daarmee aan de algemene dalende tendens in de leasemarkt. Jonge occasions winnen sterk aan populariteit bij LeasePlanDirect.nl. Volgens directievoorzitter Berno Kleinherenbrink van LeasePlan is het succes van online leasen deels bepaald door de economische omstandigheden. "Ondernemers letten meer op de kleintjes. Door online te werken kunnen we een hele scherpe prijs bieden. We hebben geen uitgebreid verkoopapparaat nodig en hoeven die kosten dus niet door te berekenen aan onze klanten. Daarnaast maken we gebruik van onze inkoopkracht bij de inkoop van auto’s en aanvullende diensten. Door ook onze diensten zoveel mogelijk te bundelen, kunnen we de tarieven verder verlagen."

Bij LeasePlanDirect.nl steeg het rijdend wagenpark bij het MKB sinds het einde van 2009 met bijna 10% en steeg het aantal bestellingen met maar liefst 70% ten opzichte van 2009.