Statijd gebruikte auto historisch laag: 72 dagen

De statijd van een occasion was op 31 december 2010 historisch laag: gemiddeld 72,2 dagen, bijna acht minder dan op 31 december 2009 oftewel tien procent.

Dook in december 2009 de bedrijfsvoorraad gebruikte auto’s onder de 300 duizend, in 2010 nam de occasionvoorraad weer toe. In december vorig jaar stonden bij de autobedrijven 325.861 gebruikte auto’s op voorraad.

De groei komt door het aflopen van de Nationale Sloopregeling in april 2010, stelt Bertho Eckhardt, voorzitter Bovag Onafhankelijke Autobedrijven. "Die regeling heeft voor veel doorstroming op de gebruikte wagenmarkt gezorgd, maar nu lopen de voorraden weer op en is extra waakzaamheid geboden. Zorg als ondernemer dat je scherp bent op je assortiment en koop actief auto’s aan waar in jouw eigen gebied vraag naar is. Want met gericht aankoopbeleid bepaal je ook welke auto’s je de komende tijd in je werkplaats terug gaat zien. De kleinere, zuinige modellen zijn populair, maar juist in dat segment is momenteel door de fiscale behandeling van de overheid hevige concurrentie van nieuwe auto’s."

Statijd gebruikte auto historisch laag: 72 dagen - Automobielmanagement.nl

Statijd gebruikte auto historisch laag: 72 dagen

De statijd van een occasion was op 31 december 2010 historisch laag: gemiddeld 72,2 dagen, bijna acht minder dan op 31 december 2009 oftewel tien procent.

Dook in december 2009 de bedrijfsvoorraad gebruikte auto’s onder de 300 duizend, in 2010 nam de occasionvoorraad weer toe. In december vorig jaar stonden bij de autobedrijven 325.861 gebruikte auto’s op voorraad.

De groei komt door het aflopen van de Nationale Sloopregeling in april 2010, stelt Bertho Eckhardt, voorzitter Bovag Onafhankelijke Autobedrijven. "Die regeling heeft voor veel doorstroming op de gebruikte wagenmarkt gezorgd, maar nu lopen de voorraden weer op en is extra waakzaamheid geboden. Zorg als ondernemer dat je scherp bent op je assortiment en koop actief auto’s aan waar in jouw eigen gebied vraag naar is. Want met gericht aankoopbeleid bepaal je ook welke auto’s je de komende tijd in je werkplaats terug gaat zien. De kleinere, zuinige modellen zijn populair, maar juist in dat segment is momenteel door de fiscale behandeling van de overheid hevige concurrentie van nieuwe auto’s."