Automobiel Management en Automotive fuseren tot Automotive Management

De vaktitels Automotive en Automobiel Management gaan samen verder als Automotive Management. Hiermee blijft ook de krachtige en bekende afkorting AM bestaan. Dat maakt uitgeverij ProMedia vandaag bekend.

Jelle Heidstra (uitgever Automotive, links) en Promedia-directeur Joan Blaas. 2022 Marcel Cazemier

Beide merken richten zich op het midden- en hogere management in de automotive en bestaan naast een magazine ook uit diverse evenementen en een nieuwswebsite. “Er was teveel overlap om beide titels naast elkaar te laten bestaan”, aldus Jelle Heidstra, manager Automotive & Fleet bij ProMedia. “We denken dat we de branche er ook een dienst mee bewijzen, juist in deze dure tijden: met één abonnement heb je straks het beste van beide titels, en in plaats van vier verschillende seminars op één onderwerp, zullen dat er straks een of twee zijn.”

Het samensmelten van de titels start met de eerstvolgende editie, die op 30 september verschijnt. “Dat was voor ons een logisch moment, omdat we de bezoekers van de AM Driving Business Awards op 28 september alvast een sneak preview kunnen geven”, aldus Heidstra.

Van beide voormalige titels zijn alle teamleden nu betrokken bij het nieuwe AM. Feitelijk betekent dat dus een uitbreiding op zowel redactioneel als commercieel gebied. “Met één vaktitel kunnen we behalve de abonnees ook onze adverteerders beter bedienen”, vindt Heidstra. “Er is natuurlijk overlap tussen de doelgroepen van Automotive en AM, maar uiteindelijk wordt de lezersgroep flink uitgebreid, en dus ook het bereik voor onze partners.”

Scherp en menselijk
Ook het redactionele team is blij met de samenvoeging, vertelt hoofdredacteur Luberto van Buiten. “Het was voor ons ook weer een goed moment om onze formule aan te scherpen en te herdefiniëren. Automotive ligt goed in de markt als scherpe, kritische en onafhankelijke titel, maar daarin schuilt ook een gevaar. Automobiel Management had een luchtiger karakter; bood mensen meer ruimte om hun eigen verhaal te vertellen. Wij zijn er als redactie van overtuigd dat je als vakmagazine beide kunt zijn. Kritisch waar nodig, maar menselijk waar dat past. Onze primaire rol is met nieuws, analyses, achtergronden en interviews onze lezers richting te geven in een snel veranderende markt met talrijke uitdagingen.”

Het versterkte team geeft ook extra ruimte om, naast de artikelen, in andere mediumtypen te groeien, zoals in de podcast en video-uitzendingen. “En daarnaast zijn er natuurlijk de evenementen, die een belangrijke pijler vormen onder ons aanbod”, aldus Van Buiten.

Automotive Magazine verschijnt zes keer per jaar, met daarnaast twee specials. Voor het laatste branchenieuws, premium artikelen en de Kennisbank kunnen lezers voortaan terecht op 1 website: automotive-online.nl.

Bestaande abonnees krijgen op 29 september een mail met instructie om uw wachtwoord eenmalig aan te passen. Mocht u een vraag hebben over uw vernieuwde abonnement, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice. U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@promedia.nl. We helpen u graag.

Lees ook:

Uitgever ProMedia neemt Mobility Media over 

Automobiel Management en Automotive fuseren tot Automotive Management - Automobielmanagement.nl

Automobiel Management en Automotive fuseren tot Automotive Management

De vaktitels Automotive en Automobiel Management gaan samen verder als Automotive Management. Hiermee blijft ook de krachtige en bekende afkorting AM bestaan. Dat maakt uitgeverij ProMedia vandaag bekend.

Jelle Heidstra (uitgever Automotive, links) en Promedia-directeur Joan Blaas. 2022 Marcel Cazemier

Beide merken richten zich op het midden- en hogere management in de automotive en bestaan naast een magazine ook uit diverse evenementen en een nieuwswebsite. “Er was teveel overlap om beide titels naast elkaar te laten bestaan”, aldus Jelle Heidstra, manager Automotive & Fleet bij ProMedia. “We denken dat we de branche er ook een dienst mee bewijzen, juist in deze dure tijden: met één abonnement heb je straks het beste van beide titels, en in plaats van vier verschillende seminars op één onderwerp, zullen dat er straks een of twee zijn.”

Het samensmelten van de titels start met de eerstvolgende editie, die op 30 september verschijnt. “Dat was voor ons een logisch moment, omdat we de bezoekers van de AM Driving Business Awards op 28 september alvast een sneak preview kunnen geven”, aldus Heidstra.

Van beide voormalige titels zijn alle teamleden nu betrokken bij het nieuwe AM. Feitelijk betekent dat dus een uitbreiding op zowel redactioneel als commercieel gebied. “Met één vaktitel kunnen we behalve de abonnees ook onze adverteerders beter bedienen”, vindt Heidstra. “Er is natuurlijk overlap tussen de doelgroepen van Automotive en AM, maar uiteindelijk wordt de lezersgroep flink uitgebreid, en dus ook het bereik voor onze partners.”

Scherp en menselijk
Ook het redactionele team is blij met de samenvoeging, vertelt hoofdredacteur Luberto van Buiten. “Het was voor ons ook weer een goed moment om onze formule aan te scherpen en te herdefiniëren. Automotive ligt goed in de markt als scherpe, kritische en onafhankelijke titel, maar daarin schuilt ook een gevaar. Automobiel Management had een luchtiger karakter; bood mensen meer ruimte om hun eigen verhaal te vertellen. Wij zijn er als redactie van overtuigd dat je als vakmagazine beide kunt zijn. Kritisch waar nodig, maar menselijk waar dat past. Onze primaire rol is met nieuws, analyses, achtergronden en interviews onze lezers richting te geven in een snel veranderende markt met talrijke uitdagingen.”

Het versterkte team geeft ook extra ruimte om, naast de artikelen, in andere mediumtypen te groeien, zoals in de podcast en video-uitzendingen. “En daarnaast zijn er natuurlijk de evenementen, die een belangrijke pijler vormen onder ons aanbod”, aldus Van Buiten.

Automotive Magazine verschijnt zes keer per jaar, met daarnaast twee specials. Voor het laatste branchenieuws, premium artikelen en de Kennisbank kunnen lezers voortaan terecht op 1 website: automotive-online.nl.

Bestaande abonnees krijgen op 29 september een mail met instructie om uw wachtwoord eenmalig aan te passen. Mocht u een vraag hebben over uw vernieuwde abonnement, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice. U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@promedia.nl. We helpen u graag.

Lees ook:

Uitgever ProMedia neemt Mobility Media over