Verkoopdoel Toyota NL: 35.000 exemplaren

Toyota heeft bij de persintroductie van de nieuwe Yaris bekendgemaakt dat zij dit jaar in Nederland 35.000 auto’s wil verkopen. Van de Yaris, in het hart van het B-segment, denkt distributeur Louwman & Parqui er volgend jaar tienduizend te kunnen afzetten.

Na de aardbeving, tsunami en daaruit resulterende productieproblemen was het even spannend of men dit aantal zou halen, maar de Japanners zijn nu bezig met een inhaalslag. De Europese fabrieken draaien sinds juni weer op honderd procent en in Japan is het vanaf oktober weer ‘business as usual’. Louwman & Parqui laat weten ook over volgend jaar optimistisch gestemd te zijn. Het orderboek voor 2012 is reeds aardig vol aan het lopen (met name van de vernieuwde Avensis wordt op de zakelijke markt veel verwacht) en van het dochtermerk Lexus denkt de importeur wel vier- tot vijfduizend eenheden te kunnen verkopen. Ter vergelijking: vorig jaar eindigde de teller bij Toyota op 41 duizend auto’s en bij Lexus op 705 exemplaren. In de eerste zeven maanden van 2011 registreerde Toyota 23 duizend auto’s plus 1.457 Lexussen. Met name de premiumdochter weet dus sterk te plussen door de CT200h, waarmee geprofiteerd kan worden van de fiscale voordelen voor zuinige auto’s. Directeur Van der Velden zei dat hij van de nieuuwe plug-in Prius slechts vijfhonderd exemplaren zal krijgen. "Maar ik denk dat ik er wel vijfduizend zou kunnen verkopen."

 

Verkoopdoel Toyota NL: 35.000 exemplaren - Automobielmanagement.nl

Verkoopdoel Toyota NL: 35.000 exemplaren

Toyota heeft bij de persintroductie van de nieuwe Yaris bekendgemaakt dat zij dit jaar in Nederland 35.000 auto’s wil verkopen. Van de Yaris, in het hart van het B-segment, denkt distributeur Louwman & Parqui er volgend jaar tienduizend te kunnen afzetten.

Na de aardbeving, tsunami en daaruit resulterende productieproblemen was het even spannend of men dit aantal zou halen, maar de Japanners zijn nu bezig met een inhaalslag. De Europese fabrieken draaien sinds juni weer op honderd procent en in Japan is het vanaf oktober weer ‘business as usual’. Louwman & Parqui laat weten ook over volgend jaar optimistisch gestemd te zijn. Het orderboek voor 2012 is reeds aardig vol aan het lopen (met name van de vernieuwde Avensis wordt op de zakelijke markt veel verwacht) en van het dochtermerk Lexus denkt de importeur wel vier- tot vijfduizend eenheden te kunnen verkopen. Ter vergelijking: vorig jaar eindigde de teller bij Toyota op 41 duizend auto’s en bij Lexus op 705 exemplaren. In de eerste zeven maanden van 2011 registreerde Toyota 23 duizend auto’s plus 1.457 Lexussen. Met name de premiumdochter weet dus sterk te plussen door de CT200h, waarmee geprofiteerd kan worden van de fiscale voordelen voor zuinige auto’s. Directeur Van der Velden zei dat hij van de nieuuwe plug-in Prius slechts vijfhonderd exemplaren zal krijgen. "Maar ik denk dat ik er wel vijfduizend zou kunnen verkopen."