PSA: hommeles in Europa maar groei in China

In het afgelopen jaar heeft PSA Peugeot Citroën op de Europese markt driehonderdduizend auto’s minder verkocht. In Rusland werd een beetje groei gerealiseerd maar vooral in China ging het goed met Peugeot.

In alle delen van de wereld is Peugeot een groter merk dan Citroën, behalve in China. Daar verloor Citroën licht maar wist nog 226 duizend auto’s te verkopen ten opzichte van 216 duizend Peugeots. Maar Peugeot is er sterk in opkomst want realiseerde er een sterke groei (van 174 duizend naar 216 duizend). In China gingen de cumulatieve verkopen van Peugeot Citroën met 9,2 procent omhoog, meer dan het marktgemiddelde van 7,2%, tot een totaal 442 duizend auto’s. Dat is ter plaatse goed voor een martkaandeel van 3,5 procent. PSA verwacht dat de introductie van de Peugeot 3008 en de Citroën C4 L begin 2013, gevolgd door de Citroën C-Elysée en de Peugeot 301, de groei van de verkoopcijfers zal aanjagen bij de joint venture Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) en de dealerorganisatie.

De tweede joint venture van PSA in China is Changan PSA Automobile (CAPSA). Die heeft in 2012 met succes de DS-lijn van Citroën als een premiummerk geïntroduceerd en bouwt aan een exclusief dealernetwerk. De productstrategie van CAPSA combineert geïmporteerde auto’s met locale productie. Het bedrijf zal een nieuwe fase ingaan in de tweede helft van 2013 als de productie begint van de DS5 in de fabriek in Shenzhen.

       

PSA: hommeles in Europa maar groei in China - Automobielmanagement.nl

PSA: hommeles in Europa maar groei in China

In het afgelopen jaar heeft PSA Peugeot Citroën op de Europese markt driehonderdduizend auto’s minder verkocht. In Rusland werd een beetje groei gerealiseerd maar vooral in China ging het goed met Peugeot.

In alle delen van de wereld is Peugeot een groter merk dan Citroën, behalve in China. Daar verloor Citroën licht maar wist nog 226 duizend auto’s te verkopen ten opzichte van 216 duizend Peugeots. Maar Peugeot is er sterk in opkomst want realiseerde er een sterke groei (van 174 duizend naar 216 duizend). In China gingen de cumulatieve verkopen van Peugeot Citroën met 9,2 procent omhoog, meer dan het marktgemiddelde van 7,2%, tot een totaal 442 duizend auto’s. Dat is ter plaatse goed voor een martkaandeel van 3,5 procent. PSA verwacht dat de introductie van de Peugeot 3008 en de Citroën C4 L begin 2013, gevolgd door de Citroën C-Elysée en de Peugeot 301, de groei van de verkoopcijfers zal aanjagen bij de joint venture Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) en de dealerorganisatie.

De tweede joint venture van PSA in China is Changan PSA Automobile (CAPSA). Die heeft in 2012 met succes de DS-lijn van Citroën als een premiummerk geïntroduceerd en bouwt aan een exclusief dealernetwerk. De productstrategie van CAPSA combineert geïmporteerde auto’s met locale productie. Het bedrijf zal een nieuwe fase ingaan in de tweede helft van 2013 als de productie begint van de DS5 in de fabriek in Shenzhen.