Fleet Support traint wagenparkbeheerders

Fleet Support gaat met trainingen inspelen op de behoefte aan kennis om de onderhandelingspositie met leveranciers te verbeteren.

De wagenparkbeheerder als ‘linking pin’ tussen de medewerkers met een auto van de zaak en aanbieders van diensten rond automobiliteit. "Omdat je met verschillende partijen en belangen te maken hebt, kan dit behoorlijk complex zijn’, aldus Fleetselect-medewerker Brundel.

De accountmanager merkt in zijn dagelijkse praktijk dat er veel behoefte bestaat onder zowel wagenparkbeheerders als HRM-ers en administratief medewerkers om de onderhandelingspositie met leveranciers te verbeteren. Tijdens de training is daar dan ook veel aandacht voor. "De rekenmachines liggen prominent op tafel. Maar we beginnen met basis leasecalculaties. Deze calculaties zijn op componentniveau en geeft een prima doorkijk naar de samenstelling van je leasetarief. Vervolgens kunnen we ook met hercalculaties aan de slag. Dan wordt het pas echt leuk", aldus Brundel. Fleetmanagers zijn in eerste instantie vooral gebaat bij inzicht. Dat is volgens Brundel de essentie. "Inzicht hebben in bijvoorbeeld de huidige leasetarieven. Inzicht hebben in de gemaakte afspraken met leveranciers en hen daarop aanspreken als dat nodig is. En natuurlijk inzicht hebben in de eigen autoregeling en het beleid, zijn die wel marktconform?"

Bron: ALW

Reacties

Het lijkt dat in dit bericht de namen van Fleetselect, een grote partij die in remarketing doet, en FleetSupport, een grote partij die fleetowners ondersteunt in het borgen van de gemaakte afspraken en het maken van goede afspraken met leasemaatschappijen. Nog een idee: Alphabet moet nu AlphaElectric vormgeven. Voor zover ik weet, is Brundel verbonden aan Fleetsupport en (nog) niet aan Fleetselect. Ik denk dat Fleetselect als naam niet in dit artikel thuishoort.

Met vriendelijke groet

Barend Lambrechtsen

Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 24-04-2013 15:01.

Geplaatst door: Barend Lambrechtsen op
Fleet Support traint wagenparkbeheerders - Automobielmanagement.nl

Fleet Support traint wagenparkbeheerders

Fleet Support gaat met trainingen inspelen op de behoefte aan kennis om de onderhandelingspositie met leveranciers te verbeteren.

De wagenparkbeheerder als ‘linking pin’ tussen de medewerkers met een auto van de zaak en aanbieders van diensten rond automobiliteit. "Omdat je met verschillende partijen en belangen te maken hebt, kan dit behoorlijk complex zijn’, aldus Fleetselect-medewerker Brundel.

De accountmanager merkt in zijn dagelijkse praktijk dat er veel behoefte bestaat onder zowel wagenparkbeheerders als HRM-ers en administratief medewerkers om de onderhandelingspositie met leveranciers te verbeteren. Tijdens de training is daar dan ook veel aandacht voor. "De rekenmachines liggen prominent op tafel. Maar we beginnen met basis leasecalculaties. Deze calculaties zijn op componentniveau en geeft een prima doorkijk naar de samenstelling van je leasetarief. Vervolgens kunnen we ook met hercalculaties aan de slag. Dan wordt het pas echt leuk", aldus Brundel. Fleetmanagers zijn in eerste instantie vooral gebaat bij inzicht. Dat is volgens Brundel de essentie. "Inzicht hebben in bijvoorbeeld de huidige leasetarieven. Inzicht hebben in de gemaakte afspraken met leveranciers en hen daarop aanspreken als dat nodig is. En natuurlijk inzicht hebben in de eigen autoregeling en het beleid, zijn die wel marktconform?"

Bron: ALW

Reacties

Het lijkt dat in dit bericht de namen van Fleetselect, een grote partij die in remarketing doet, en FleetSupport, een grote partij die fleetowners ondersteunt in het borgen van de gemaakte afspraken en het maken van goede afspraken met leasemaatschappijen. Nog een idee: Alphabet moet nu AlphaElectric vormgeven. Voor zover ik weet, is Brundel verbonden aan Fleetsupport en (nog) niet aan Fleetselect. Ik denk dat Fleetselect als naam niet in dit artikel thuishoort.

Met vriendelijke groet

Barend Lambrechtsen

Dit bericht is bewerkt door de beheerder op 24-04-2013 15:01.

Geplaatst door: Barend Lambrechtsen op