Kwik-Fit Bandenmonitor: Michelin levert flink in

Ten opzichte van 2012 heeft Michelin in Nederland 3,5 procent marktaandeel ingeleverd. Dat blijkt de jongste editie van de Kwik-Fit Bandenmonitor.

Van 22,7 procent vorig jaar daalt de fabrikant naar 19,2 procent nu. Wanneer alleen gekeken wordt naar het percentage zomerbanden, moet Michelin de koppositie delen met Continental.

Verder levert Bridgestone flink in en groeit Vredestein verder door. Ook Hankook en Dunlop hebben hun aandeel in het Nederlandse wagenpark versterkt. Hoewel in ons land een groot aantal verschillende bandenmerken onder personenauto’s is gemonteerd, is de top tien net als een jaar eerder goed voor ruim 76 procent van het totaal.

De Bandenmonitor leert dat meer automobilisten kiezen voor de vierseizoenenband; het percentage stijgt van 2,3 naar 3,3. Ook blijken afgelopen zomer minder automobilisten te hebben doorgereden op winterbanden dan vorig jaar: 5,3 procent nu tegen 5,6 procent toen. "Wij zien dat automobilisten momenteel auto-onderhoud uitstellen. Op basis hiervan zou je kunnen verwachten dat zij ook het wisselen uitstellen, maar de Bandenmonitor laat nu zien dat dit niet het geval is", stelt Kwik-Fit-marketingdirecteur Arjan van der Meer.

Bij zijn kwartaalbericht werkt Kwik-Fit samen met JES Marketing Onderzoek. Via een steekproef onder 2164 auto’s – in zowel de winter als de zomer – ontstaat volgens beide partijen een betrouwbaar beeld van het wegdekaandeel per bandenmerk.

Kwik-Fit Bandenmonitor: Michelin levert flink in - Automobielmanagement.nl

Kwik-Fit Bandenmonitor: Michelin levert flink in

Ten opzichte van 2012 heeft Michelin in Nederland 3,5 procent marktaandeel ingeleverd. Dat blijkt de jongste editie van de Kwik-Fit Bandenmonitor.

Van 22,7 procent vorig jaar daalt de fabrikant naar 19,2 procent nu. Wanneer alleen gekeken wordt naar het percentage zomerbanden, moet Michelin de koppositie delen met Continental.

Verder levert Bridgestone flink in en groeit Vredestein verder door. Ook Hankook en Dunlop hebben hun aandeel in het Nederlandse wagenpark versterkt. Hoewel in ons land een groot aantal verschillende bandenmerken onder personenauto’s is gemonteerd, is de top tien net als een jaar eerder goed voor ruim 76 procent van het totaal.

De Bandenmonitor leert dat meer automobilisten kiezen voor de vierseizoenenband; het percentage stijgt van 2,3 naar 3,3. Ook blijken afgelopen zomer minder automobilisten te hebben doorgereden op winterbanden dan vorig jaar: 5,3 procent nu tegen 5,6 procent toen. "Wij zien dat automobilisten momenteel auto-onderhoud uitstellen. Op basis hiervan zou je kunnen verwachten dat zij ook het wisselen uitstellen, maar de Bandenmonitor laat nu zien dat dit niet het geval is", stelt Kwik-Fit-marketingdirecteur Arjan van der Meer.

Bij zijn kwartaalbericht werkt Kwik-Fit samen met JES Marketing Onderzoek. Via een steekproef onder 2164 auto’s – in zowel de winter als de zomer – ontstaat volgens beide partijen een betrouwbaar beeld van het wegdekaandeel per bandenmerk.