Callcenter moet omzet autobedrijf op peil houden

Om in moeilijke tijden de omzet uit after sales op peil te houden, schakelen meer en meer (grote) autobedrijven de hulp van callcenters in.

Door klanten gericht te benaderen met telefoontjes over bij voorbeeld de naderende APK hoopt men de euro’s binnenboord te houden. Dat meldt dagblad BN/De Stem.

Vanuit de door het autobedrijf aangereikte database met klant- en voertuiggegevens bellen callcenters particuliere rijders over zaken als over winterbanden, een aanstaande onderhoudsbeurt of de algemene periodieke keuring. Als voorbeelden van grote autobedrijven die onlangs zijn begonnen met een callcenter noemt de krant Wensink (Noordoost-Nederland), Driessen (regio Eindhoven), Tigchelaar (Breda-Tilburg) en Hekkert (Limburg).  Dit proactief handelen moet voorkomen dat klanten overstappen naar een concullega in de buurt.

In een reactie beaamt Bovag de groeiende belangstelling onder autobedrijven om systematisch en gericht klantcontact te regelen. Gezien de kosten voor mensen en middelen zal dat veelal buiten de deur worden neergelegd – bij callcenters, die ook inzetbaar zijn voor andere producten, diensten en branches.

Reacties

Ik zit daar niet op te wachten, als er iemand belt dan degene waarbij je de auto hebt gekocht. Overigens waarom niet tijdens de aanschaf van de auto, zulke services en producten nog meer aanbieden? Maak een goede afspraak over winterbanden, apk, onderhoud en alle andere zaken die in de levenscyclus van de auto voorbij komen. Ipv 1000 euro meer inruil, kan een klant kiezen voor service en onderhoud en apk.

Geplaatst door: alessandro sta op
Callcenter moet omzet autobedrijf op peil houden - Automobielmanagement.nl

Callcenter moet omzet autobedrijf op peil houden

Om in moeilijke tijden de omzet uit after sales op peil te houden, schakelen meer en meer (grote) autobedrijven de hulp van callcenters in.

Door klanten gericht te benaderen met telefoontjes over bij voorbeeld de naderende APK hoopt men de euro’s binnenboord te houden. Dat meldt dagblad BN/De Stem.

Vanuit de door het autobedrijf aangereikte database met klant- en voertuiggegevens bellen callcenters particuliere rijders over zaken als over winterbanden, een aanstaande onderhoudsbeurt of de algemene periodieke keuring. Als voorbeelden van grote autobedrijven die onlangs zijn begonnen met een callcenter noemt de krant Wensink (Noordoost-Nederland), Driessen (regio Eindhoven), Tigchelaar (Breda-Tilburg) en Hekkert (Limburg).  Dit proactief handelen moet voorkomen dat klanten overstappen naar een concullega in de buurt.

In een reactie beaamt Bovag de groeiende belangstelling onder autobedrijven om systematisch en gericht klantcontact te regelen. Gezien de kosten voor mensen en middelen zal dat veelal buiten de deur worden neergelegd – bij callcenters, die ook inzetbaar zijn voor andere producten, diensten en branches.

Reacties

Ik zit daar niet op te wachten, als er iemand belt dan degene waarbij je de auto hebt gekocht. Overigens waarom niet tijdens de aanschaf van de auto, zulke services en producten nog meer aanbieden? Maak een goede afspraak over winterbanden, apk, onderhoud en alle andere zaken die in de levenscyclus van de auto voorbij komen. Ipv 1000 euro meer inruil, kan een klant kiezen voor service en onderhoud en apk.

Geplaatst door: alessandro sta op