Leasemaatschappijen verbeteren dienstverlening

Uit het jaarlijkse onderzoek van de Vereniging Auto Van De Zaak (VAVDZ) onder meer dan 5.000 leaserijders is gebleken dat leasemaatschappijen de dienstverlening hebben weten te verbeteren.

In cijfers gewaardeerd is er sprake van een stijging van een 7,6 naar een 7,8. Uit het onderzoek blijkt dat niet zozeer de positieve ervaringen zijn toegenomen, maar dat juist de negatieve ervaringen zijn afgenomen. Structurele verbetering in kwaliteit dus. Met een Net Promotor Score (NPS) van 15 scoort de leasebranche hoger dan andere dienstverlenende sectoren, zoals de Energiesector (NPS -21) en Verzekeraars (NPS -11).

De belangrijkste aspecten voor de leaserijder zijn "het persoonlijk contact", "keuzevrijheid van het onderhoudsadres" en de "ondersteuning en afhandeling bij pech". Leaserijders van KIA, Volvo en Audi zijn het meest tevreden over de eigen leasemaatschappij.

Het onderzoek wordt als basis gebruikt voor de jaarlijkse verkiezing "Beste leasemaatschappij van het jaar". In de onderstaande bijlage treft u het onderzoeksrapport aan. Het onderzoek is gehouden door Tevreden.nl. in opdracht van VAVDZ. Dit bedrijf is gespecialiseerd op het gebied van tevredenheidsonderzoek. Er zijn totaal 5.338 enquêtes gevuld en er zijn 67 verschillende leasemaatschappijen beoordeeld.

 VAVDZ onderzoek.
Leasemaatschappijen verbeteren dienstverlening - Automobielmanagement.nl

Leasemaatschappijen verbeteren dienstverlening

Uit het jaarlijkse onderzoek van de Vereniging Auto Van De Zaak (VAVDZ) onder meer dan 5.000 leaserijders is gebleken dat leasemaatschappijen de dienstverlening hebben weten te verbeteren.

In cijfers gewaardeerd is er sprake van een stijging van een 7,6 naar een 7,8. Uit het onderzoek blijkt dat niet zozeer de positieve ervaringen zijn toegenomen, maar dat juist de negatieve ervaringen zijn afgenomen. Structurele verbetering in kwaliteit dus. Met een Net Promotor Score (NPS) van 15 scoort de leasebranche hoger dan andere dienstverlenende sectoren, zoals de Energiesector (NPS -21) en Verzekeraars (NPS -11).

De belangrijkste aspecten voor de leaserijder zijn "het persoonlijk contact", "keuzevrijheid van het onderhoudsadres" en de "ondersteuning en afhandeling bij pech". Leaserijders van KIA, Volvo en Audi zijn het meest tevreden over de eigen leasemaatschappij.

Het onderzoek wordt als basis gebruikt voor de jaarlijkse verkiezing "Beste leasemaatschappij van het jaar". In de onderstaande bijlage treft u het onderzoeksrapport aan. Het onderzoek is gehouden door Tevreden.nl. in opdracht van VAVDZ. Dit bedrijf is gespecialiseerd op het gebied van tevredenheidsonderzoek. Er zijn totaal 5.338 enquêtes gevuld en er zijn 67 verschillende leasemaatschappijen beoordeeld.

 VAVDZ onderzoek.