Mitsubishi heeft succes met elektrische Outlander

Mitsubishi heeft inmiddels 12.000 bestellingen binnen voor de hybride elektrische versie van de Outlander. Inmiddels zijn ook zo’n 8.200 van deze PHEV’s bij de kopers afgeleverd.

Het overgrote deel daarvan, 8.000 voertuigen, is verkocht in Nederland dankzij de hier geldende gunstige belastingregeling voor milieuvriendelijke auto’s. Mitsubishi Nederland verwacht binnenkort ook al de grens van 11.000 te passeren.

Het hybride model werd in oktober vorig jaar eerst op de markt gezet in ons land, Zweden, Noorwegen en Zwitserland. In de loop van dit jaar is of wordt de auto ook elders in Europa gelanceerd waarmee Mitsubishi de verkoopcijfers aanzienlijk hoopt op te voeren. De Japanners kunnen daarbij mede profiteren van het feit dat de Outlander PHEV recent ook in Groot-Brittannië, de op één na grootste automarkt in Europa, op de lijst van ‘erkende’ elektrische voertuigen is gezet. Dat betekent dat kopers daar tot zo’n 6.000 euro overheidsbijdrage – de zogenaamde Plug In Grant – kunnen ontvangen bij aankoop van een dergelijke auto.

Het succes van de Outlander PHEV past daarmee goed in de doelstelling van de Japanse autobouwer om tegen 2020 20 procent auto’s in dit marktsegment te verkopen. Mitsubishi denkt de productie van dit eerste model in een nieuwe reeks dit eerste kwartaal op te kunnen voeren tot 30.000 terwijl de uiteindelijke capaciteit rond de 50.000 per jaar moet liggen.

Reacties

en over 2 jr. krijg je er niets meer voor, Te zwaar, over datum , lelijk en niet zakelijk meer te rijden !

Geplaatst door: jp op

Leuk voor ondernemers en gelag betaald door de particulier, als vrije garage houder cliënten kwijt bedank overheid het brengt dus niets op het kost alleen.

Geplaatst door: JK op

Hybride, niet electrisch. Hybride.

Geplaatst door: Ivan op
Mitsubishi heeft succes met elektrische Outlander - Automobielmanagement.nl

Mitsubishi heeft succes met elektrische Outlander

Mitsubishi heeft inmiddels 12.000 bestellingen binnen voor de hybride elektrische versie van de Outlander. Inmiddels zijn ook zo’n 8.200 van deze PHEV’s bij de kopers afgeleverd.

Het overgrote deel daarvan, 8.000 voertuigen, is verkocht in Nederland dankzij de hier geldende gunstige belastingregeling voor milieuvriendelijke auto’s. Mitsubishi Nederland verwacht binnenkort ook al de grens van 11.000 te passeren.

Het hybride model werd in oktober vorig jaar eerst op de markt gezet in ons land, Zweden, Noorwegen en Zwitserland. In de loop van dit jaar is of wordt de auto ook elders in Europa gelanceerd waarmee Mitsubishi de verkoopcijfers aanzienlijk hoopt op te voeren. De Japanners kunnen daarbij mede profiteren van het feit dat de Outlander PHEV recent ook in Groot-Brittannië, de op één na grootste automarkt in Europa, op de lijst van ‘erkende’ elektrische voertuigen is gezet. Dat betekent dat kopers daar tot zo’n 6.000 euro overheidsbijdrage – de zogenaamde Plug In Grant – kunnen ontvangen bij aankoop van een dergelijke auto.

Het succes van de Outlander PHEV past daarmee goed in de doelstelling van de Japanse autobouwer om tegen 2020 20 procent auto’s in dit marktsegment te verkopen. Mitsubishi denkt de productie van dit eerste model in een nieuwe reeks dit eerste kwartaal op te kunnen voeren tot 30.000 terwijl de uiteindelijke capaciteit rond de 50.000 per jaar moet liggen.

Reacties

en over 2 jr. krijg je er niets meer voor, Te zwaar, over datum , lelijk en niet zakelijk meer te rijden !

Geplaatst door: jp op

Leuk voor ondernemers en gelag betaald door de particulier, als vrije garage houder cliënten kwijt bedank overheid het brengt dus niets op het kost alleen.

Geplaatst door: JK op

Hybride, niet electrisch. Hybride.

Geplaatst door: Ivan op