VW Up! restwaardekampioen volgens Autotelex

In de jaarlijkse restwaarde top 15 van Autotelex gaat de Volkswagen Up op kop. Drie jaar na aanschaf heeft hij 69,5 procent van zijn aanschafwaarde.

In het verlengde daarvan staan de zustermodellen Skoda Citigo en Seat Mii op de gedeelde tweede plek. Door het ontbreken van het VW-label verliezen ze 0,2 procent meer van hun waarde.Niet verwacht, toch realiteit: Renault staat op drie, met de goed aangeslagen SUV crossover Captur (69 procent) . Op de resterende plekken vinden we louter kleinere modellen.

Behalve de meest waardevaste auto’s bevat het overzicht ook de snelst in waarde zakkende modellen. De twijfelachtige eer van de koppositie gaat hier naar de elektrische Renault Fluence Z.E. (40,8 procent). De Chrysler Grand Voyager staat op twee, de Peugeot 4007 op drie. Overigens scoren andere elektrische auto’s evenmin geweldig qua restwaarde: 45 procent voor de Citroën C-Zero, Peugeot iOn en Mitsubishi i-MiEV.

Autotelex kijkt in zijn overzicht naar uitvoeringen van maximaal drie jaar oud en een gemiddelde km-stand. Modellen met (nog) geringe verkoopaantallen zijn niet meegenomen. Is de leeftijd van 36 maanden nog niet bereikt, dan is gebruik gemaakt van een toekomstige inschatting.

Reacties

Autotelex spreekt inmiddels van “verkoopwaarden” terwijl de kop nog steeds “restwaarde” aangeeft, maar ook dan hebben we nog niks aan het lijstje. Kijk, een verkoper kan wel 70% van de nieuwwaarde (dure of goedkope uitvoering?) vragen voor een drie jaar oude Up, maar het is de betaalde inkoopprijs van de verkoper die overeenstemt met de restwaarde, en dat is waar wij in geïnteresseerd zijn. Komop Autotelex geef maar eens een lijstje met “handelswaarde” na 3 jaar en vergeet dan niet de bijbehorende km stand te vermelden, aan een gemiddelde hebben we niks.
Als dan ook de uitvoering van de auto’s worden vermeld, dan begint het nuttige info te lijken.

Geplaatst door: Roel Hindriks op
VW Up! restwaardekampioen volgens Autotelex - Automobielmanagement.nl

VW Up! restwaardekampioen volgens Autotelex

In de jaarlijkse restwaarde top 15 van Autotelex gaat de Volkswagen Up op kop. Drie jaar na aanschaf heeft hij 69,5 procent van zijn aanschafwaarde.

In het verlengde daarvan staan de zustermodellen Skoda Citigo en Seat Mii op de gedeelde tweede plek. Door het ontbreken van het VW-label verliezen ze 0,2 procent meer van hun waarde.Niet verwacht, toch realiteit: Renault staat op drie, met de goed aangeslagen SUV crossover Captur (69 procent) . Op de resterende plekken vinden we louter kleinere modellen.

Behalve de meest waardevaste auto’s bevat het overzicht ook de snelst in waarde zakkende modellen. De twijfelachtige eer van de koppositie gaat hier naar de elektrische Renault Fluence Z.E. (40,8 procent). De Chrysler Grand Voyager staat op twee, de Peugeot 4007 op drie. Overigens scoren andere elektrische auto’s evenmin geweldig qua restwaarde: 45 procent voor de Citroën C-Zero, Peugeot iOn en Mitsubishi i-MiEV.

Autotelex kijkt in zijn overzicht naar uitvoeringen van maximaal drie jaar oud en een gemiddelde km-stand. Modellen met (nog) geringe verkoopaantallen zijn niet meegenomen. Is de leeftijd van 36 maanden nog niet bereikt, dan is gebruik gemaakt van een toekomstige inschatting.

Reacties

Autotelex spreekt inmiddels van “verkoopwaarden” terwijl de kop nog steeds “restwaarde” aangeeft, maar ook dan hebben we nog niks aan het lijstje. Kijk, een verkoper kan wel 70% van de nieuwwaarde (dure of goedkope uitvoering?) vragen voor een drie jaar oude Up, maar het is de betaalde inkoopprijs van de verkoper die overeenstemt met de restwaarde, en dat is waar wij in geïnteresseerd zijn. Komop Autotelex geef maar eens een lijstje met “handelswaarde” na 3 jaar en vergeet dan niet de bijbehorende km stand te vermelden, aan een gemiddelde hebben we niks.
Als dan ook de uitvoering van de auto’s worden vermeld, dan begint het nuttige info te lijken.

Geplaatst door: Roel Hindriks op