Michelin start Big Data onderzoek

Bandenfabrikant Michelin start met een nieuw Big Data-project een onderzoek door van drieduizend auto’s in Europa het rijgedrag van de bestuurder te volgen. Dat is van belang voor de toekomstige ontwikkeling van veilige banden.

Hiermee wil Michelin informatie verkrijgen voor het ontwikkelen van banden. het gaat via het On Board Diagnostic-systeem (OBD) van de auto die met een dongel gegevens via gps gaat doorgeven. Men verzamelt zo data over de positie van de auto, de weersomstandigheden, het soort weg, de snelheid, het rijgedrag en of er wordt gereden met een cruisecontrol. Op basis van deze gegevens geeft het systeem een inzicht in het rijgedrag. Deze data bijvoorbeeld worden gekoppeld aan de geografische gegevens en de weersomstandigheden. Het project start in Groot Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italië. Op dit moment worden de drieduizend testrijders geselecteerd op demografie en persoonsgegevens. Het doel van Michelin is binnen een jaar zoveel mogelijk data te verzamelen die kunnen bijdragen aan de toekomstige ontwikkeling van veilige banden. (bron: Dutch Cowboys)

Michelin start Big Data onderzoek - Automobielmanagement.nl

Michelin start Big Data onderzoek

Bandenfabrikant Michelin start met een nieuw Big Data-project een onderzoek door van drieduizend auto’s in Europa het rijgedrag van de bestuurder te volgen. Dat is van belang voor de toekomstige ontwikkeling van veilige banden.

Hiermee wil Michelin informatie verkrijgen voor het ontwikkelen van banden. het gaat via het On Board Diagnostic-systeem (OBD) van de auto die met een dongel gegevens via gps gaat doorgeven. Men verzamelt zo data over de positie van de auto, de weersomstandigheden, het soort weg, de snelheid, het rijgedrag en of er wordt gereden met een cruisecontrol. Op basis van deze gegevens geeft het systeem een inzicht in het rijgedrag. Deze data bijvoorbeeld worden gekoppeld aan de geografische gegevens en de weersomstandigheden. Het project start in Groot Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italië. Op dit moment worden de drieduizend testrijders geselecteerd op demografie en persoonsgegevens. Het doel van Michelin is binnen een jaar zoveel mogelijk data te verzamelen die kunnen bijdragen aan de toekomstige ontwikkeling van veilige banden. (bron: Dutch Cowboys)