Leaserijder plug-in hybride gaat meer betalen

Vorig jaar ontstond er een run op plug-in hybrideauto’s vanwege de fiscale voordelen. Nu er zoveel van deze semi-elektrisch aangedreven auto’s zijn, moeten er regels komen over het gebruik van de verbrandingsmotor.

Dat stelt de Vereniging Auto Van De Zaak (VAVDZ). Die komt nu met een voorstel voor het verrekenen van deze kosten.

Steeds vaker wordt VAVDZ, die opkomt voor de belangen van leaserijders, geconsulteerd over discussies tussen werkgever en werknemer inzake de plug-in hybrideauto’s.

Wie betaalt de laadpaal? Wat gebeurt er met de laadpaal bij uitdiensttreding? Wat zijn de consequenties voor de berijder als die de elektrische auto niet vaak genoeg oplaadt, of als de auto minder zuinig is dan verwacht in de leasecalculatie?

Veel werkgevers constateren dat in de eerste maanden van dit jaar de brandstofkosten veel hoger uitpakken. De VAVDZ komt met een plan voor het verrekenen van kosten.

Volgens de vereniging moet de berijder voor de kosten opdraaien als het brandstofverbruik 10 procent of hoger ligt dan het gemiddelde van die auto. Wat dat gemiddelde is, inventariseert de vereniging via de eigen leden. "We zien dat werkgevers met dergelijke regelingen bezig zijn. Dan kun je maar beter zelf meedenken", verklaart Martin Huisman van VAVDZ.

Bron: ZERauto

Reacties

Zoals we gewend zijn in dit land is vooruit zien niet de sterkste kant van onze politieke bestuurders. Het is dan ook ondoenlijk om een wedstrijd te spelen waarbij de regels iedere 5 minuten veranderd worden

Geplaatst door: Eduard Pijl op
Leaserijder plug-in hybride gaat meer betalen - Automobielmanagement.nl

Leaserijder plug-in hybride gaat meer betalen

Vorig jaar ontstond er een run op plug-in hybrideauto’s vanwege de fiscale voordelen. Nu er zoveel van deze semi-elektrisch aangedreven auto’s zijn, moeten er regels komen over het gebruik van de verbrandingsmotor.

Dat stelt de Vereniging Auto Van De Zaak (VAVDZ). Die komt nu met een voorstel voor het verrekenen van deze kosten.

Steeds vaker wordt VAVDZ, die opkomt voor de belangen van leaserijders, geconsulteerd over discussies tussen werkgever en werknemer inzake de plug-in hybrideauto’s.

Wie betaalt de laadpaal? Wat gebeurt er met de laadpaal bij uitdiensttreding? Wat zijn de consequenties voor de berijder als die de elektrische auto niet vaak genoeg oplaadt, of als de auto minder zuinig is dan verwacht in de leasecalculatie?

Veel werkgevers constateren dat in de eerste maanden van dit jaar de brandstofkosten veel hoger uitpakken. De VAVDZ komt met een plan voor het verrekenen van kosten.

Volgens de vereniging moet de berijder voor de kosten opdraaien als het brandstofverbruik 10 procent of hoger ligt dan het gemiddelde van die auto. Wat dat gemiddelde is, inventariseert de vereniging via de eigen leden. "We zien dat werkgevers met dergelijke regelingen bezig zijn. Dan kun je maar beter zelf meedenken", verklaart Martin Huisman van VAVDZ.

Bron: ZERauto

Reacties

Zoals we gewend zijn in dit land is vooruit zien niet de sterkste kant van onze politieke bestuurders. Het is dan ook ondoenlijk om een wedstrijd te spelen waarbij de regels iedere 5 minuten veranderd worden

Geplaatst door: Eduard Pijl op