Wiebes: Autobrief 2 komt na de zomer

Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën zal pas na de zomer de nieuwe Autobrief naar de Tweede Kamer sturen. Dat schrijft BNR op haar website.

BNR zegt dat het Ministerie van Financiën het uitstel heeft bevestigd. Eigenlijk had de brief volgende maand naar de Tweede Kamer moeten gaan.

In de Autobrief 2 geeft de staatssecretaris zijn visie op de toekomstige fiscale maatregelen. Daarbij zal ook gekeken worden naar de bijtelling.

Vorige week riep de VNA de staatssecretaris nog op om vooral maatregelen te treffen om de marktverstoring van het huidige bijtellingregime te beteugelen.

Bron: Autoleasewereld

Reacties

We kunnen ons gelukkig prijzen met een staatssecretaris die eerst goed wil begrijpen waar alle fiscale ingrepen op auto-aankopen, -bezit en -gebruik vandaan komen en of dat nog wel realistisch en nuttig is. Voor de pragmaticus Wiebes zal het binnenkort wel duidelijk zijn dat de huidige autobelastingen te complex, onlogisch en deels ook onredelijk zijn. Wanneer dit kabinet nog even overeind blijft, is er een goede kans dat er echte verbeteringen komen, niet alleen voor de bijtelling, maar even zo goed voor BPM en HSB.

Geplaatst door: Roel Hindriks op
Wiebes: Autobrief 2 komt na de zomer - Automobielmanagement.nl

Wiebes: Autobrief 2 komt na de zomer

Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën zal pas na de zomer de nieuwe Autobrief naar de Tweede Kamer sturen. Dat schrijft BNR op haar website.

BNR zegt dat het Ministerie van Financiën het uitstel heeft bevestigd. Eigenlijk had de brief volgende maand naar de Tweede Kamer moeten gaan.

In de Autobrief 2 geeft de staatssecretaris zijn visie op de toekomstige fiscale maatregelen. Daarbij zal ook gekeken worden naar de bijtelling.

Vorige week riep de VNA de staatssecretaris nog op om vooral maatregelen te treffen om de marktverstoring van het huidige bijtellingregime te beteugelen.

Bron: Autoleasewereld

Reacties

We kunnen ons gelukkig prijzen met een staatssecretaris die eerst goed wil begrijpen waar alle fiscale ingrepen op auto-aankopen, -bezit en -gebruik vandaan komen en of dat nog wel realistisch en nuttig is. Voor de pragmaticus Wiebes zal het binnenkort wel duidelijk zijn dat de huidige autobelastingen te complex, onlogisch en deels ook onredelijk zijn. Wanneer dit kabinet nog even overeind blijft, is er een goede kans dat er echte verbeteringen komen, niet alleen voor de bijtelling, maar even zo goed voor BPM en HSB.

Geplaatst door: Roel Hindriks op