Marktplaats: vrouw belangrijkste doelgroep autobedrijf

Driekwart van de vrouwen schaft haar auto aan bij een autobedrijf, twintig procent meer dan de mannen. Vrouwen zijn bovendien prijsbewuster (+16%), hechten meer belang aan de verbruikskosten (+15%) en hebben hogere verwachtingen van het showroombezoek.

Dat leert onderzoek van MSI-ACI in opdracht van Marktplaats Auto’s onder 1192 autokopers.

Terwijl driekwart van de mannen van te voren weet welk merk hij wil aanschaffen, is de zoektocht van vrouwen een stuk minder gericht: 56%. Showroombezoek is voor vrouwen de belangrijkste oriëntatieactiviteit (68%). Daarnaast hechten vrouwen, in vergelijking met mannen, meer waarde aan het actief welkom heten bij binnenkomst, de vraag naar haar wensen en het aanbieden van een proefrit.

Voor autobedrijven is de eerste indruk van groot belang; de helft van zowel de mannelijke als vrouwelijke autokopers geeft aan slechts één showroom te bezoeken en koopt daar ook daadwerkelijk de auto. Daarnaast spelen websites van autobedrijven en advertentiesites een belangrijke rol in het oriëntatieproces. Met 73% wordt Marktplaats door occasionkopers aangewezen als populairste advertentiesite.

Kopers van nieuwe auto’s lijken milieubewuster: ruim tachtig procent geeft aan de energieklasse een belangrijk aspect van de auto te vinden. Onder de occasionkopers is dit 57%. Voor consumenten die zoeken naar een nieuwe auto blijft de showroom het belangrijkste oriëntatiekanaal (74%). In het oriëntatieproces van occasionkopers spelen advertentiesites juist een belangrijke rol.

Marktplaats is een van de sprekers op het aankomende AM-congres Driving Business Aftermarket. 

Marktplaats: vrouw belangrijkste doelgroep autobedrijf - Automobielmanagement.nl

Marktplaats: vrouw belangrijkste doelgroep autobedrijf

Driekwart van de vrouwen schaft haar auto aan bij een autobedrijf, twintig procent meer dan de mannen. Vrouwen zijn bovendien prijsbewuster (+16%), hechten meer belang aan de verbruikskosten (+15%) en hebben hogere verwachtingen van het showroombezoek.

Dat leert onderzoek van MSI-ACI in opdracht van Marktplaats Auto’s onder 1192 autokopers.

Terwijl driekwart van de mannen van te voren weet welk merk hij wil aanschaffen, is de zoektocht van vrouwen een stuk minder gericht: 56%. Showroombezoek is voor vrouwen de belangrijkste oriëntatieactiviteit (68%). Daarnaast hechten vrouwen, in vergelijking met mannen, meer waarde aan het actief welkom heten bij binnenkomst, de vraag naar haar wensen en het aanbieden van een proefrit.

Voor autobedrijven is de eerste indruk van groot belang; de helft van zowel de mannelijke als vrouwelijke autokopers geeft aan slechts één showroom te bezoeken en koopt daar ook daadwerkelijk de auto. Daarnaast spelen websites van autobedrijven en advertentiesites een belangrijke rol in het oriëntatieproces. Met 73% wordt Marktplaats door occasionkopers aangewezen als populairste advertentiesite.

Kopers van nieuwe auto’s lijken milieubewuster: ruim tachtig procent geeft aan de energieklasse een belangrijk aspect van de auto te vinden. Onder de occasionkopers is dit 57%. Voor consumenten die zoeken naar een nieuwe auto blijft de showroom het belangrijkste oriëntatiekanaal (74%). In het oriëntatieproces van occasionkopers spelen advertentiesites juist een belangrijke rol.

Marktplaats is een van de sprekers op het aankomende AM-congres Driving Business Aftermarket.