Alphabet: tot 8 mille extra brandstofkosten voor plug-in hybrid

De brandstofkosten van een plug-in hybride zijn in extreme gevallen tot achtduizend euro per auto hoger dan het normverbruik doet vermoeden, zegt leasemaatschappij Alphabet. Slechts vijf procent van de berijders haalt het normverbruik.

De vakantie is natuurlijk helemaal een slechte periode voor het brandstofverbruik. Veel bestuurders van een plug-in auto die op vakantie gaan tanken vaker en verbruiken (veel) meer brandstof. Dit heeft soms grote financiële gevolgen voor de werkgever, constateert leasemaatschappij Alphabet.

In extreme gevallen zouden de brandstofkosten voor de werkgever zes keer zo hoog kunnen uitvallen, tot achtduizend euro per auto per jaar. De analyse laat volges Alphabet verder zien dat slechts vijf procent van de leaserijders van plug-in auto’s in de praktijk het door de fabrikant opgegeven ‘normverbruik’ haalt. Dat normverbruik is voor een belangrijk deel gebaseerd op elektrisch rijden, iets dat in de praktijk sowieso al weinig gebeurt – laat staan op vakantie, zwaar beladen over snelwegen in verre oorden.

Leaserijders die semi-elektrische auto’s rijden, doen dat vaak om een financiële reden, namelijk de bijtelling, niet perse om zuinig te rijden. Alphabet wil stimuleren dat leaserijders hun plug-in hybride auto in de vakantie omruilen voor een normale auto met brandstofmotor. Met Add-On Mobility kunnen de klanten dan voor dertig dagen zo’n brandstofauto krijgen.

Reacties

Ik hoop dat niemand bij Alphabet zich pijn heeft gedaan bij het intrappen van deze open deur. Ik trek er zelf twee conclusies uit. 1) blijkbaar is er toch 5% van de leaserijders wel netjes bezig en 2) het imago van de voorbij plankende ecoauto is bevestigd.

Geplaatst door: Ivan Kok op

Dat krijg je ervan als de overheid de markt beinvloedt met zaken als lagere bijtelling. Met dank aan de bestuurders van ons land die niet geplaagd worden door enige kennis van zaken.

Geplaatst door: Heinman op
Alphabet: tot 8 mille extra brandstofkosten voor plug-in hybrid - Automobielmanagement.nl

Alphabet: tot 8 mille extra brandstofkosten voor plug-in hybrid

De brandstofkosten van een plug-in hybride zijn in extreme gevallen tot achtduizend euro per auto hoger dan het normverbruik doet vermoeden, zegt leasemaatschappij Alphabet. Slechts vijf procent van de berijders haalt het normverbruik.

De vakantie is natuurlijk helemaal een slechte periode voor het brandstofverbruik. Veel bestuurders van een plug-in auto die op vakantie gaan tanken vaker en verbruiken (veel) meer brandstof. Dit heeft soms grote financiële gevolgen voor de werkgever, constateert leasemaatschappij Alphabet.

In extreme gevallen zouden de brandstofkosten voor de werkgever zes keer zo hoog kunnen uitvallen, tot achtduizend euro per auto per jaar. De analyse laat volges Alphabet verder zien dat slechts vijf procent van de leaserijders van plug-in auto’s in de praktijk het door de fabrikant opgegeven ‘normverbruik’ haalt. Dat normverbruik is voor een belangrijk deel gebaseerd op elektrisch rijden, iets dat in de praktijk sowieso al weinig gebeurt – laat staan op vakantie, zwaar beladen over snelwegen in verre oorden.

Leaserijders die semi-elektrische auto’s rijden, doen dat vaak om een financiële reden, namelijk de bijtelling, niet perse om zuinig te rijden. Alphabet wil stimuleren dat leaserijders hun plug-in hybride auto in de vakantie omruilen voor een normale auto met brandstofmotor. Met Add-On Mobility kunnen de klanten dan voor dertig dagen zo’n brandstofauto krijgen.

Reacties

Ik hoop dat niemand bij Alphabet zich pijn heeft gedaan bij het intrappen van deze open deur. Ik trek er zelf twee conclusies uit. 1) blijkbaar is er toch 5% van de leaserijders wel netjes bezig en 2) het imago van de voorbij plankende ecoauto is bevestigd.

Geplaatst door: Ivan Kok op

Dat krijg je ervan als de overheid de markt beinvloedt met zaken als lagere bijtelling. Met dank aan de bestuurders van ons land die niet geplaagd worden door enige kennis van zaken.

Geplaatst door: Heinman op