Toyota blijft aan kop

Toyota lijkt ook dit jaar de Volkswagen Group voor te blijven als grootste autofabrikant van de wereld. Toyota staat na de eerste tien maanden op 10.367.000 nieuwe voertuigen vergeleken bij 10.113.000 voor de Duitsers.

Hoewel VW in de maandcijfers niet maar in de uiteindelijke jaarcijfers wel de productie van MAN en Scania mee zal nemen, valt toch te verwachten dat de Japanners net een armlengte voor zullen blijven. Op de derde plaats blijft General Motors staan. GM geeft zelf geen tussentijdse gegevens maar op basis van de kwartaalcijfers is de productie over de eerste tien maanden te schatten op 9.829.000.

Of Toyota die koppositie nog lang vast kan houden, is echter onzeker. De VW groep houdt er een agressieve expansie op na en groeit dan ook twee keer zo snel als het gemiddelde voor de auto-industrie. Toyota is wat meer bezorgd over de economische ontwikkelingen in verschillende delen van de wereld en houdt de groei daarom op een meer bescheiden niveau.

Toyota blijft aan kop - Automobielmanagement.nl

Toyota blijft aan kop

Toyota lijkt ook dit jaar de Volkswagen Group voor te blijven als grootste autofabrikant van de wereld. Toyota staat na de eerste tien maanden op 10.367.000 nieuwe voertuigen vergeleken bij 10.113.000 voor de Duitsers.

Hoewel VW in de maandcijfers niet maar in de uiteindelijke jaarcijfers wel de productie van MAN en Scania mee zal nemen, valt toch te verwachten dat de Japanners net een armlengte voor zullen blijven. Op de derde plaats blijft General Motors staan. GM geeft zelf geen tussentijdse gegevens maar op basis van de kwartaalcijfers is de productie over de eerste tien maanden te schatten op 9.829.000.

Of Toyota die koppositie nog lang vast kan houden, is echter onzeker. De VW groep houdt er een agressieve expansie op na en groeit dan ook twee keer zo snel als het gemiddelde voor de auto-industrie. Toyota is wat meer bezorgd over de economische ontwikkelingen in verschillende delen van de wereld en houdt de groei daarom op een meer bescheiden niveau.