VW’s schaamrood leidt niet tot verkoopdaling

De sjoemelende Volkswagen-Groep ondervindt tot dusverre weinig voelbare schade in haar verkoopresultaten. In Europa ging afgelopen maand de verkoop van nieuwe Volkswagens met ruim zes procent omhoog, de verkoop van de evenzeer betrokken merken Audi en Skoda pluste zelfs ruim tien procent. Dit blijkt uit de jongste cijfers van fabrikantenkoepel ACEA, bewerkt door Aumacon.

De maand september was dit jaar in 30 Europese-landen (27 EU-lidstaten plus 3 Efta-landen) in totaal goed voor 1.394.223 nieuwe auto’s, 9,8 procent meer dan in september 2014 toen de teller eindigde op 1.269.781 stuks. Na negen maanden staat de autoverkoop in Europa – vergeleken met dezelfde periode in 2014 – op een winst van 8,8 procent: 10.776.666 stuks dit jaar tegenover 9.905.865 stuks vorig jaar.

Alle autofabrikanten doen dit jaar betere zaken in Europa. Naast koploper VW-Groep (+7,4 procent) klimmen de eerstvolgende autogroepen PSA en Renault met resp. 4,9 procent en 7,9 procent. Toenames met dubbele cijfers worden gerealiseerd door BMW, FCA en Daimler. De Opel Group profiteert met een magere plus 1,2 procent het minst van de opverende markt.

De groei van de autoverkopen is ook in vrijwel alle Europese landen terug te zien. In de top-3 landen – Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk – blijft de groei iets onder de totaalmarktgroei. In de daaropvolgende landen Italië en Spanje klimmen de verkopen dit jaar met resp. 15,3 procent en 22,4 procent. Nederland neemt na België de zevende plek in; in ons land zijn de autoverkopen – met een toename van 6,1 procent – bezig aan een licht herstel na het dieptepunt in 2014.

Zie voor meer cijfers op http://www.dealersupportnet.nl/

         

 

 

 

Personenauto’s in 27 EU- en 3 Efta-landen

 

 

 

periode:  januari t/m september

   

 

         

 

 

fabrikanten

2015

2014

% +/-

 

1

Volkswagen-Groep

2.696.447

2.509.781

+7,4

 

2

PSA-groep

1.121.881

1.069.962

+4,9

 

3

Renault/Dacia

1.009.047

934.783

+7,9

 

4

Ford-groep

784.252

733.095

+7,0

 

5

Opel Group

729.829

721.173

+1,2

 

6

BMW-groep

696.355

620.167

+12,3

 

7

FCA-groep

667.898

588.551

+13,5

 

8

Hyundai/Kia

650.563

598.546

+8,7

 

9

Daimler

626.233

534.433

+17,2

 

10

Toyota Group

458.560

426.023

+7,6

 

11

Nissan

437.187

362.485

+20,6

 

12

Volvo Car Corporation

198.390

183.274

+8,2

 

13

Mazda

160.711

138.789

+15,8

 

14

Suzuki

136.787

126.800

+7,9

 

15

Jaguar/Land Rover

132.313

111.730

+18,4

 

 

totaal EU 27 + Efta

10.776.666

9.905.865

+8,8

 

         

 

 

Bron: ACEA; bewerking: AUMACON

   
Reacties

Ik neem aan dat het hier om het op kenteken zetten van auto’s gaat en niet om order-intake. Gezien de levertijd van nieuwe auto’s zal het VW-schandaal pas over enkele maanden duidelijk zichtbaar zijn. Het lijken me dus overhaaste conclusies!

Geplaatst door: Mario op

Inderdaad Mario. Ik snap dan wel dat radio 538 dit in hun nieuws noemt, maar dat een automotive site dit ook zo noemt vind ik wel schokkend. Of is deze site van AutoWeek niveau ?

Geplaatst door: Arie op

Blijft een degelijke en met Audi Premium merk, de nieuwe voertuigen zijn conform aan “euro 6”
So What ?
Alleen de pers en enkele mensen vechten er tegenop om een paar centjes extra te kunnen verdienen …
80% van de mensen kan hen niet schelen !

Geplaatst door: Jacalbert op

Prima, er zijn gelukkig nog mensen met gezond verstand!! De hetze in de media,(Telegraaf bovenkop: VW…etc..rijders in zak en as) is stupide, en wordt extra gevoed door milieufanaten, die niet eens weten wat er aan de hand is.
Geldt ook voor de nationale politici en de onbenullen in Brussel.

Geplaatst door: Heinman op

Eens met Mario. Eind september kwam deze zwendel pas aan het licht. Onmogelijk om dit in de registraties van september af te lezen. Nieuws van een bedenkelijk niveau.

Geplaatst door: Gerrit op

Het zal het gros van de lease rijders niets kunnen schelen als de bijtelling maar niet stijgt

Geplaatst door: joy op
VW’s schaamrood leidt niet tot verkoopdaling - Automobielmanagement.nl

VW’s schaamrood leidt niet tot verkoopdaling

De sjoemelende Volkswagen-Groep ondervindt tot dusverre weinig voelbare schade in haar verkoopresultaten. In Europa ging afgelopen maand de verkoop van nieuwe Volkswagens met ruim zes procent omhoog, de verkoop van de evenzeer betrokken merken Audi en Skoda pluste zelfs ruim tien procent. Dit blijkt uit de jongste cijfers van fabrikantenkoepel ACEA, bewerkt door Aumacon.

De maand september was dit jaar in 30 Europese-landen (27 EU-lidstaten plus 3 Efta-landen) in totaal goed voor 1.394.223 nieuwe auto’s, 9,8 procent meer dan in september 2014 toen de teller eindigde op 1.269.781 stuks. Na negen maanden staat de autoverkoop in Europa – vergeleken met dezelfde periode in 2014 – op een winst van 8,8 procent: 10.776.666 stuks dit jaar tegenover 9.905.865 stuks vorig jaar.

Alle autofabrikanten doen dit jaar betere zaken in Europa. Naast koploper VW-Groep (+7,4 procent) klimmen de eerstvolgende autogroepen PSA en Renault met resp. 4,9 procent en 7,9 procent. Toenames met dubbele cijfers worden gerealiseerd door BMW, FCA en Daimler. De Opel Group profiteert met een magere plus 1,2 procent het minst van de opverende markt.

De groei van de autoverkopen is ook in vrijwel alle Europese landen terug te zien. In de top-3 landen – Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk – blijft de groei iets onder de totaalmarktgroei. In de daaropvolgende landen Italië en Spanje klimmen de verkopen dit jaar met resp. 15,3 procent en 22,4 procent. Nederland neemt na België de zevende plek in; in ons land zijn de autoverkopen – met een toename van 6,1 procent – bezig aan een licht herstel na het dieptepunt in 2014.

Zie voor meer cijfers op http://www.dealersupportnet.nl/

         

 

 

 

Personenauto’s in 27 EU- en 3 Efta-landen

 

 

 

periode:  januari t/m september

   

 

         

 

 

fabrikanten

2015

2014

% +/-

 

1

Volkswagen-Groep

2.696.447

2.509.781

+7,4

 

2

PSA-groep

1.121.881

1.069.962

+4,9

 

3

Renault/Dacia

1.009.047

934.783

+7,9

 

4

Ford-groep

784.252

733.095

+7,0

 

5

Opel Group

729.829

721.173

+1,2

 

6

BMW-groep

696.355

620.167

+12,3

 

7

FCA-groep

667.898

588.551

+13,5

 

8

Hyundai/Kia

650.563

598.546

+8,7

 

9

Daimler

626.233

534.433

+17,2

 

10

Toyota Group

458.560

426.023

+7,6

 

11

Nissan

437.187

362.485

+20,6

 

12

Volvo Car Corporation

198.390

183.274

+8,2

 

13

Mazda

160.711

138.789

+15,8

 

14

Suzuki

136.787

126.800

+7,9

 

15

Jaguar/Land Rover

132.313

111.730

+18,4

 

 

totaal EU 27 + Efta

10.776.666

9.905.865

+8,8

 

         

 

 

Bron: ACEA; bewerking: AUMACON

   
Reacties

Ik neem aan dat het hier om het op kenteken zetten van auto’s gaat en niet om order-intake. Gezien de levertijd van nieuwe auto’s zal het VW-schandaal pas over enkele maanden duidelijk zichtbaar zijn. Het lijken me dus overhaaste conclusies!

Geplaatst door: Mario op

Inderdaad Mario. Ik snap dan wel dat radio 538 dit in hun nieuws noemt, maar dat een automotive site dit ook zo noemt vind ik wel schokkend. Of is deze site van AutoWeek niveau ?

Geplaatst door: Arie op

Blijft een degelijke en met Audi Premium merk, de nieuwe voertuigen zijn conform aan “euro 6”
So What ?
Alleen de pers en enkele mensen vechten er tegenop om een paar centjes extra te kunnen verdienen …
80% van de mensen kan hen niet schelen !

Geplaatst door: Jacalbert op

Prima, er zijn gelukkig nog mensen met gezond verstand!! De hetze in de media,(Telegraaf bovenkop: VW…etc..rijders in zak en as) is stupide, en wordt extra gevoed door milieufanaten, die niet eens weten wat er aan de hand is.
Geldt ook voor de nationale politici en de onbenullen in Brussel.

Geplaatst door: Heinman op

Eens met Mario. Eind september kwam deze zwendel pas aan het licht. Onmogelijk om dit in de registraties van september af te lezen. Nieuws van een bedenkelijk niveau.

Geplaatst door: Gerrit op

Het zal het gros van de lease rijders niets kunnen schelen als de bijtelling maar niet stijgt

Geplaatst door: joy op