Daarnaast noteerden ook het B2B-segment een slechte maand terwijl het C2C-segment een plusje neerzette. Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau Aumacon.
De Nederlandse autobedrijven verkochten over het gehele jaar inmiddels 1.128.313 occasions aan eindgebruikers, in 2015 waren dat er 1.079.977 stuks waarmee de cumulatieve jaartoename uitkomt op 4,5 procent.
Professionele handel
De professionele handel (B2B) verkocht vorige maand onderling maar 59.388 gebruikte auto’s tegenover 65.179 stuks in december 2015, een daling van 8,9 procent; opgeteld over het gehele jaar 2016 is er een plus te noteren van 4,4 procent. Particulieren onder elkaar (C2C) verkochten vorige maand 56.027 occasions aan elkaar, een jaar daarvoor in dezelfde maand waren dat nog 55.190 stuks, een toename van 1,5 procent. De jaartoename voor C2C komt daarmee uit op 2,2 procent.