Autobedrijf belangrijker dan merk

De consument laat zich bij de aanschaf van een auto vooral leiden door naam en faam van het autobedrijf. Dat vindt hij belangrijker dan het automerk, beweert Wegener.

Dit is één van de resultaten van het omvangrijke onderzoek dat Wegener heeft gehouden. Ruim 2,3 duizend personen deden aan dit online onderzoek mee. Op 17 november worden in Radio Kootwijk (bij Apeldoorn) de totale resultaten bekend gemaakt op het Autoseminar ‘(Her)Kent de klant u?’. Met het onderzoek is in kaart gebracht door welke zaken de consument zich momenteel laat leiden bij de keuze van een autobedrijf. Trendanalist Justien Marseille spreekt op het seminar. “Mensen worden meer productgeoriënteerd in plaats van merkgeoriënteerd. Als we de trend ‘van merk naar kenmerk’ noemen dan zijn er nog volop kansen voor het autobedrijf.”

Autobedrijf belangrijker dan merk - Automobielmanagement.nl

Autobedrijf belangrijker dan merk

De consument laat zich bij de aanschaf van een auto vooral leiden door naam en faam van het autobedrijf. Dat vindt hij belangrijker dan het automerk, beweert Wegener.

Dit is één van de resultaten van het omvangrijke onderzoek dat Wegener heeft gehouden. Ruim 2,3 duizend personen deden aan dit online onderzoek mee. Op 17 november worden in Radio Kootwijk (bij Apeldoorn) de totale resultaten bekend gemaakt op het Autoseminar ‘(Her)Kent de klant u?’. Met het onderzoek is in kaart gebracht door welke zaken de consument zich momenteel laat leiden bij de keuze van een autobedrijf. Trendanalist Justien Marseille spreekt op het seminar. “Mensen worden meer productgeoriënteerd in plaats van merkgeoriënteerd. Als we de trend ‘van merk naar kenmerk’ noemen dan zijn er nog volop kansen voor het autobedrijf.”