Minder toeloop BedrijfsautoRAI, meer buitenlanders

De BedrijfsautoRAI, tegenwoordig bekend als The European Road Transport Show (TERTS), heeft ruim 121 duizend bezoekers geregistreerd. In 2003 waren het er nog 140 duizend. Zeventien procent kwam dit keer uit het buitenland, aldus de organisatie.

De vorige editie kreeg de A-status van de OICA en de ‘mondiale koers’ die toen is ingezet, wordt nu zichtbaar op de beursvloer. Dat zegt Ron Bonsen, de voorzitter van het tentoonstellingscomité. Het internationale bezoek is ongeveer vijfduizend man hoger uitgevallen dan in 2003 terwijl het totaalaantal dus met veertien procent is gezakt. De daling is te wijten aan de daling van de verkopen in de bestellershoek, weet productmanager Fernand Molenschot van Amsterdam RAI. “We missen de particulier die naar bestelauto’s kwam kijken door de wijziging van de grijskentekenregeling.” De branche verwacht een twintig procent lagere verkoop van bestelauto’s dit jaar. Maar er is nog een reden. Molenschot: “Je ziet dat het aantal bezoekers per bedrijf afneemt. Dat is een internationale trend voor vakbeurzen, net als dat het aantal bezoekende bedrijven per beurs afneemt. Maar de exposanten zijn door de verzakelijking tevreden over de verkopen op de beurs. Ze zeggen bijna allemaal hun doelstelling te hebben gehaald. De vrachtwagenfabrikanten hebben op de beurs zelfs gemiddeld tien procent meer auto’s verkocht dan in 2003.”

Minder toeloop BedrijfsautoRAI, meer buitenlanders - Automobielmanagement.nl

Minder toeloop BedrijfsautoRAI, meer buitenlanders

De BedrijfsautoRAI, tegenwoordig bekend als The European Road Transport Show (TERTS), heeft ruim 121 duizend bezoekers geregistreerd. In 2003 waren het er nog 140 duizend. Zeventien procent kwam dit keer uit het buitenland, aldus de organisatie.

De vorige editie kreeg de A-status van de OICA en de ‘mondiale koers’ die toen is ingezet, wordt nu zichtbaar op de beursvloer. Dat zegt Ron Bonsen, de voorzitter van het tentoonstellingscomité. Het internationale bezoek is ongeveer vijfduizend man hoger uitgevallen dan in 2003 terwijl het totaalaantal dus met veertien procent is gezakt. De daling is te wijten aan de daling van de verkopen in de bestellershoek, weet productmanager Fernand Molenschot van Amsterdam RAI. “We missen de particulier die naar bestelauto’s kwam kijken door de wijziging van de grijskentekenregeling.” De branche verwacht een twintig procent lagere verkoop van bestelauto’s dit jaar. Maar er is nog een reden. Molenschot: “Je ziet dat het aantal bezoekers per bedrijf afneemt. Dat is een internationale trend voor vakbeurzen, net als dat het aantal bezoekende bedrijven per beurs afneemt. Maar de exposanten zijn door de verzakelijking tevreden over de verkopen op de beurs. Ze zeggen bijna allemaal hun doelstelling te hebben gehaald. De vrachtwagenfabrikanten hebben op de beurs zelfs gemiddeld tien procent meer auto’s verkocht dan in 2003.”