TinQ heeft nu 150 onbemande pompstations

Met de opening van een nieuw station in Zutphen heeft TinQ de mijlpaal van 150 locaties bereikt. TinQ claimt daarmee het marktleiderschap in onbemand tanken.

Tegen het eind van dit jaar verwacht het bedrijf ruim 180 stations in de markt te hebben. Manager retail & marketing Peter Eilander: "Dit 150e tankstation is het startschot voor een langdurige actieperiode, waarin ondermeer de Tanktiendaagse het hoogtepunt zal worden. Dat wordt een grote campagne, die start op 14 april 2008 met Radio Veronica. Darabij kunnen gedurende tien dagen elke dag 150 automobilisten gratis tanken." De formule ‘TinQ’ werd in 2001 door Shell Nederland gestart. In 2004 verkocht Shell het merk. Gemiddeld worden er nu dertig nieuwe tankstations per jaar geopend door TinQ. Er is ruimte in de markt voor verdere groei en het netwerk van TinQ zal tegen het eind van dit jaar 180 tankstations bevatten.   Sinds de komst van onbemand tanken is het brandstoffenlandschap veranderd. Voor een tankstationhouder kan dat verhevigde concurrentie opleveren. Voor de consument is dat meestal een voordeel, stelt TinQ.

TinQ heeft nu 150 onbemande pompstations - Automobielmanagement.nl

TinQ heeft nu 150 onbemande pompstations

Met de opening van een nieuw station in Zutphen heeft TinQ de mijlpaal van 150 locaties bereikt. TinQ claimt daarmee het marktleiderschap in onbemand tanken.

Tegen het eind van dit jaar verwacht het bedrijf ruim 180 stations in de markt te hebben. Manager retail & marketing Peter Eilander: "Dit 150e tankstation is het startschot voor een langdurige actieperiode, waarin ondermeer de Tanktiendaagse het hoogtepunt zal worden. Dat wordt een grote campagne, die start op 14 april 2008 met Radio Veronica. Darabij kunnen gedurende tien dagen elke dag 150 automobilisten gratis tanken." De formule ‘TinQ’ werd in 2001 door Shell Nederland gestart. In 2004 verkocht Shell het merk. Gemiddeld worden er nu dertig nieuwe tankstations per jaar geopend door TinQ. Er is ruimte in de markt voor verdere groei en het netwerk van TinQ zal tegen het eind van dit jaar 180 tankstations bevatten.   Sinds de komst van onbemand tanken is het brandstoffenlandschap veranderd. Voor een tankstationhouder kan dat verhevigde concurrentie opleveren. Voor de consument is dat meestal een voordeel, stelt TinQ.