Ruim 6.000 Noren bestellen een Audi e-tron

Van de 20.000 bestellingen die Audi al heeft genoteerd voor de e-tron komen er rond een derde uit Noorwegen. In de eerste maand waarin de e-tron aan klanten in Europa werd afgeleverd gingen er ook al 621 richting Noorwegen. De Duitse thuismarkt komt met 490 exemplaren pas op de tweede plaats.

Ruim 6.000 Noren bestellen een Audi e-tron

Dat laat Audi weten in het maandbericht over maart. Het luxe merk van de VW Groep lijkt onder leiding van de Nederlander Bram Schot de moeilijkheden van de afgelopen maanden wat achter zich te laten want met 182.750 exemplaren lagen de verkopen slechts een half procentje lager dan een jaar eerder. In Europa werd een groei van 1,5 procent neergezet terwijl Duitsland met bijna zeven procent groei nog hoger uitkwam. In China, waar het merk tijden in de verkeerde hoek zat, werd in maart weer een plus van 3,3 procent geboekt terwijl de VS met 1,1 procent groei ook nog net positief bleef. Vooral in Brazilië moet Audi het echter afleggen want daar werden bijna een kwart minder auto’s verkocht hoewel het daarbij om niet meer dan 559 exemplaren ging.

Audi signaleert dat het niet alleen de WLTP-problemen van afgelopen najaar heeft afgeschud maar ook goed is voorbereid op een verdere verscherping van die regels dit najaar. Verkoopdirecteur Martin Sander denkt daarnaast ‘dat we met de introductie van de eerste all-electric volume productie op volle kracht het elektrische tijdperk binnentreden.’

Ruim 6.000 Noren bestellen een Audi e-tron - Automobielmanagement.nl

Ruim 6.000 Noren bestellen een Audi e-tron

Van de 20.000 bestellingen die Audi al heeft genoteerd voor de e-tron komen er rond een derde uit Noorwegen. In de eerste maand waarin de e-tron aan klanten in Europa werd afgeleverd gingen er ook al 621 richting Noorwegen. De Duitse thuismarkt komt met 490 exemplaren pas op de tweede plaats.

Ruim 6.000 Noren bestellen een Audi e-tron

Dat laat Audi weten in het maandbericht over maart. Het luxe merk van de VW Groep lijkt onder leiding van de Nederlander Bram Schot de moeilijkheden van de afgelopen maanden wat achter zich te laten want met 182.750 exemplaren lagen de verkopen slechts een half procentje lager dan een jaar eerder. In Europa werd een groei van 1,5 procent neergezet terwijl Duitsland met bijna zeven procent groei nog hoger uitkwam. In China, waar het merk tijden in de verkeerde hoek zat, werd in maart weer een plus van 3,3 procent geboekt terwijl de VS met 1,1 procent groei ook nog net positief bleef. Vooral in Brazilië moet Audi het echter afleggen want daar werden bijna een kwart minder auto’s verkocht hoewel het daarbij om niet meer dan 559 exemplaren ging.

Audi signaleert dat het niet alleen de WLTP-problemen van afgelopen najaar heeft afgeschud maar ook goed is voorbereid op een verdere verscherping van die regels dit najaar. Verkoopdirecteur Martin Sander denkt daarnaast ‘dat we met de introductie van de eerste all-electric volume productie op volle kracht het elektrische tijdperk binnentreden.’