Hyundai lanceert nieuw modulair platform

Hyundai introduceert een volledig nieuw platform. Het betreft een modulaire bodemplaat die als basis moet dienen voor verschillende (nieuwe) aandrijflijnen en veiligheidstechnologieën.

Hyundai lanceert nieuw modulair platform

Het nieuwe modulaire Hyundai-platform van de derde generatie borduurt voort op het huidige platform dat in 2013 werd geïntroduceerd. Hierop zijn onder meer de Hyundai Tucson, Hyundai KONA en Hyundai i30 gebouwd, maar ook de batterij-elektrische Hyundai KONA Electric en de waterstof-elektrisch aangedreven Hyundai NEXO. Het nieuwe platform moet resulteren in meer efficiëntie bij de productie van een breed scala aan (elektrisch aangedreven) modellen.

In vergelijking met het huidige platform is de nieuwe modulaire bodemplaat lichter en flexibeler geconfigureerd. Het ontwerp beschikt bovendien over een efficiëntere luchtstroom. Daarnaast biedt de constructie meer comfort en veiligheid. Ook zullen het brandstofverbruik en de rijprestaties van de nieuw te bouwen modellen er sterk door verbeteren, aldus Hyundai.

Vanaf 2020 verschijnen in Europa de eerste Hyundai’s met het nieuwe platform.

Hyundai lanceert nieuw modulair platform - Automobielmanagement.nl

Hyundai lanceert nieuw modulair platform

Hyundai introduceert een volledig nieuw platform. Het betreft een modulaire bodemplaat die als basis moet dienen voor verschillende (nieuwe) aandrijflijnen en veiligheidstechnologieën.

Hyundai lanceert nieuw modulair platform

Het nieuwe modulaire Hyundai-platform van de derde generatie borduurt voort op het huidige platform dat in 2013 werd geïntroduceerd. Hierop zijn onder meer de Hyundai Tucson, Hyundai KONA en Hyundai i30 gebouwd, maar ook de batterij-elektrische Hyundai KONA Electric en de waterstof-elektrisch aangedreven Hyundai NEXO. Het nieuwe platform moet resulteren in meer efficiëntie bij de productie van een breed scala aan (elektrisch aangedreven) modellen.

In vergelijking met het huidige platform is de nieuwe modulaire bodemplaat lichter en flexibeler geconfigureerd. Het ontwerp beschikt bovendien over een efficiëntere luchtstroom. Daarnaast biedt de constructie meer comfort en veiligheid. Ook zullen het brandstofverbruik en de rijprestaties van de nieuw te bouwen modellen er sterk door verbeteren, aldus Hyundai.

Vanaf 2020 verschijnen in Europa de eerste Hyundai’s met het nieuwe platform.