Vooral occasionverkoop merkdealers verslechterd

Dubbele malheur voor de merkdealers; naast de taaie nieuwverkoop wil het ook niet erg vlotten met de occasionafzet.

Alhoewel de over-all occasionverkoop in de maand september weer lichtjes aantrok, komt het marktaandeel van de merkdealers hierbinnen steeds verder onder druk te staan. Vanaf 2000 is het dealeraandeel in de occasionverkoop aan eindgebruikers in een lineaire beweging gedaald van 41 naar 32 procent. Vooral de ‘vrije’ autobedrijven winnen terrein.

De gezamenlijke autobedrijven verkochten dit jaar (tot en met september) 795.391 occasions. Vorig jaar werden in dezelfde periode nog 802.495 aan de man/vrouw gebracht, een daling van 0,9 procent. De onderlinge verhouding tussen de professionele marktpartijen is echter danig in beweging. De merkdealers verkochten dit jaar 255.742 occasions (-4,4 procent), de onafhankelijke Bovag-bedrijven 173.391 occasions (-3,4 procent) en de niet-Bovagleden deden maar liefst 365.369 occasions, een toename van 3,0 procent. 

Meer cijfers op www.dealersupportnet.nl

Reacties

verbaast mij niet dit zijn de nadelen van internet de klant selecteert voor een groot gedeelte op prijs en niet meer op kwaliteit van het bedrijf of de zekerheden doe bij de auto geboden word

Geplaatst door: D.Lammers op
Vooral occasionverkoop merkdealers verslechterd - Automobielmanagement.nl

Vooral occasionverkoop merkdealers verslechterd

Dubbele malheur voor de merkdealers; naast de taaie nieuwverkoop wil het ook niet erg vlotten met de occasionafzet.

Alhoewel de over-all occasionverkoop in de maand september weer lichtjes aantrok, komt het marktaandeel van de merkdealers hierbinnen steeds verder onder druk te staan. Vanaf 2000 is het dealeraandeel in de occasionverkoop aan eindgebruikers in een lineaire beweging gedaald van 41 naar 32 procent. Vooral de ‘vrije’ autobedrijven winnen terrein.

De gezamenlijke autobedrijven verkochten dit jaar (tot en met september) 795.391 occasions. Vorig jaar werden in dezelfde periode nog 802.495 aan de man/vrouw gebracht, een daling van 0,9 procent. De onderlinge verhouding tussen de professionele marktpartijen is echter danig in beweging. De merkdealers verkochten dit jaar 255.742 occasions (-4,4 procent), de onafhankelijke Bovag-bedrijven 173.391 occasions (-3,4 procent) en de niet-Bovagleden deden maar liefst 365.369 occasions, een toename van 3,0 procent. 

Meer cijfers op www.dealersupportnet.nl

Reacties

verbaast mij niet dit zijn de nadelen van internet de klant selecteert voor een groot gedeelte op prijs en niet meer op kwaliteit van het bedrijf of de zekerheden doe bij de auto geboden word

Geplaatst door: D.Lammers op