Overslagbedrijf verdient juist aan onverkochte Nissans

De een z’n dood is de ander z’n brood. Niet iedereen zucht onder de inzakkende autoverkoop: het Amsterdamse havenbedrijf Ter Haak verdient juist bakken met geld aan teruglopende autoverkopen.

Het terrein van de stuwadoor staat bomvol nieuwe auto’s van het Japanse Nissan. ‘Goed voor ons, maar minder goed voor de fabrikant’, zegt directeur Richard ter Haak tegen Het Financieele Dagblad. Om nog meer onverkochte auto’s te kunnen stallen wordt een perceel van vier hectare versneld in gebruik genomen. De gemeente Amsterdam verleent alle medewerking. Want de Japanse autoproducent is een prominente klant van de haven. Nissan mag geen reden hebben uit te wijken naar een andere locatie in Europa. ‘We willen graag dat de autoschepen blijven komen’, verklaart Ter Haak.
Met 140 medewerkers en een omzet van 45 milnoen euro behoort zijn bedrijf tot de middelgrote spelers in de Amsterdamse haven. Ter Haak verwacht dat de effecten van de crisis binnen een jaar wegebben. Dat leert de ervaring van 1993, de vorige dip in de auto- industrie.

 

Reacties

Bekijk het eens positief

Geplaatst door: Jan Aben op

Bekijk het eens positief.
Wij zijn in Flevoland binnenkort 30 jaar Nissan dealer naar alle tevredenheid.
In 2007 kwam de Qashqai die door de grote vraag niet was aan te slepen, lange levertijden van 9 tot twaalf maanden in heel Europa was het gevolg.
Gelukkig waren wij blij toen Nissan had besloten er een extra produktielijn bij te zetten om aan de vraag van deze auto te kunnen voldoen.
Dit heeft als gevolg dat er meer auto’s geproduceerd worden, die tijdelijk opgeslagen moeten worden voordat deze getransporteerd worden naar omliggende landen.
Jammer dat de media het altijd weer negatief moet doen voorkomen.
Nissan is momenteel een van de weinige merken die in november 2008, mede door het succes van de Qashqai (er gaat sinds maart 2007 geen werkdag voorbij dat er niet iemand bij ons de showroom binnenloopt voor de Qashqai) dat meer auto’s verkocht heeft ten opzichte van november vorig jaar.

Geplaatst door: Jan Aben op
Overslagbedrijf verdient juist aan onverkochte Nissans - Automobielmanagement.nl

Overslagbedrijf verdient juist aan onverkochte Nissans

De een z’n dood is de ander z’n brood. Niet iedereen zucht onder de inzakkende autoverkoop: het Amsterdamse havenbedrijf Ter Haak verdient juist bakken met geld aan teruglopende autoverkopen.

Het terrein van de stuwadoor staat bomvol nieuwe auto’s van het Japanse Nissan. ‘Goed voor ons, maar minder goed voor de fabrikant’, zegt directeur Richard ter Haak tegen Het Financieele Dagblad. Om nog meer onverkochte auto’s te kunnen stallen wordt een perceel van vier hectare versneld in gebruik genomen. De gemeente Amsterdam verleent alle medewerking. Want de Japanse autoproducent is een prominente klant van de haven. Nissan mag geen reden hebben uit te wijken naar een andere locatie in Europa. ‘We willen graag dat de autoschepen blijven komen’, verklaart Ter Haak.
Met 140 medewerkers en een omzet van 45 milnoen euro behoort zijn bedrijf tot de middelgrote spelers in de Amsterdamse haven. Ter Haak verwacht dat de effecten van de crisis binnen een jaar wegebben. Dat leert de ervaring van 1993, de vorige dip in de auto- industrie.

 

Reacties

Bekijk het eens positief

Geplaatst door: Jan Aben op

Bekijk het eens positief.
Wij zijn in Flevoland binnenkort 30 jaar Nissan dealer naar alle tevredenheid.
In 2007 kwam de Qashqai die door de grote vraag niet was aan te slepen, lange levertijden van 9 tot twaalf maanden in heel Europa was het gevolg.
Gelukkig waren wij blij toen Nissan had besloten er een extra produktielijn bij te zetten om aan de vraag van deze auto te kunnen voldoen.
Dit heeft als gevolg dat er meer auto’s geproduceerd worden, die tijdelijk opgeslagen moeten worden voordat deze getransporteerd worden naar omliggende landen.
Jammer dat de media het altijd weer negatief moet doen voorkomen.
Nissan is momenteel een van de weinige merken die in november 2008, mede door het succes van de Qashqai (er gaat sinds maart 2007 geen werkdag voorbij dat er niet iemand bij ons de showroom binnenloopt voor de Qashqai) dat meer auto’s verkocht heeft ten opzichte van november vorig jaar.

Geplaatst door: Jan Aben op