Ouderwetse kou, nieuwerwetse pech

De Wegenwacht is de afgelopen koudeperiode geconfronteerd met “nieuwerwetse” problemen, voortkomend uit moderne autotechniek. Zo waren er bevroren uitlaten, aangezien bij korte ritjes de uitlaat van een moderne, efficiënt met energie omspringende auto niet warm genoeg wordt om condenswater af te voeren.

Verder kampten automobilisten met vlokkende biobrandstof en daardoor verstopte brandstoffilters. Nieuw was ook dat de slotplaat van het deurmechaniek bevroor. Dit mechaniek is zo geconstrueerd dat er geen water bij de bewegende delen kan komen – maar dat gebeurde soms toch. Verder moesten mensen met een auto zonder reserveband rekening houden met een onbruikbare reparatieset: het busje met vulmiddel is bij het bewaren in de auto bevroren. Ook niet uitgezette elektronische handremmen gaven problemen.

In totaal verrichtte de Wegenwacht ruim 82 duizend pechhulpverleningen. Dat zijn er ruim dertigduizend meer dan tijdens een normale Nederlandse winter. Veelal ging het om nieuwe accu’s, bevroren deurrubbers, handremkabels en sloten en om  vlokkende diesel.

Reacties

Auto’s worden toch in extreme koude getest??

Geplaatst door: Kees op
Ouderwetse kou, nieuwerwetse pech - Automobielmanagement.nl

Ouderwetse kou, nieuwerwetse pech

De Wegenwacht is de afgelopen koudeperiode geconfronteerd met “nieuwerwetse” problemen, voortkomend uit moderne autotechniek. Zo waren er bevroren uitlaten, aangezien bij korte ritjes de uitlaat van een moderne, efficiënt met energie omspringende auto niet warm genoeg wordt om condenswater af te voeren.

Verder kampten automobilisten met vlokkende biobrandstof en daardoor verstopte brandstoffilters. Nieuw was ook dat de slotplaat van het deurmechaniek bevroor. Dit mechaniek is zo geconstrueerd dat er geen water bij de bewegende delen kan komen – maar dat gebeurde soms toch. Verder moesten mensen met een auto zonder reserveband rekening houden met een onbruikbare reparatieset: het busje met vulmiddel is bij het bewaren in de auto bevroren. Ook niet uitgezette elektronische handremmen gaven problemen.

In totaal verrichtte de Wegenwacht ruim 82 duizend pechhulpverleningen. Dat zijn er ruim dertigduizend meer dan tijdens een normale Nederlandse winter. Veelal ging het om nieuwe accu’s, bevroren deurrubbers, handremkabels en sloten en om  vlokkende diesel.

Reacties

Auto’s worden toch in extreme koude getest??

Geplaatst door: Kees op