Zwart blijft nummer één populaire autokleuren

Het jaarlijkse rapport van DuPont Refinish laat zien dat in Europa de kleur zwart voor voertuigen in alle sectoren voor het tweede achtereenvolgende jaar het meest gekozen is, nadat zilver een jaar eerder al als meest populaire kleur werd ingehaald.

Over het algemeen zijn zwart, wit , wit parelmoer en zilver de meest populaire kleuren, met daarnaast toenemende belangstelling voor helderrood. De plek die zwart inneemt op de ranglijst is behoorlijk constant, met momenteel 26 procent van de Europese markt. De hernieuwde populariteit van neutralere kleuren, zoals beige en bruin, heeft volgens DuPont te maken met de toegenomen aandacht voor het milieu.

Omdat klanten verwachten dat herstel van autoschade snel en efficiënt plaatsvindt, tegen zo laag mogelijke kosten, is het meer dan ooit belangrijk dat schadeherstelbedrijven de kleur meteen de eerste keer goed hebben. Linda van Calster, DuPont Refinish marketing en communications manager, EMEA, zegt: "Vanwege onze nauwe banden met DuPont Automotive Systems zijn we heel snel in staat om nauwkeurige kleurformules te bieden, ook voor de nieuwste kleuren".

Door een bredere opzet werd voor het rapport ditmaal ook de kleur van nieuwe voertuigen in groeimarkten zoals India en Rusland onderzocht. Daar bleek een overtuigende voorkeur voor zilver te bestaan, direct gevolgd door zwart en rood.

Voor het volledige rapport: www.dupontrefinish.eu/ColourPopularity.

Zwart blijft nummer één populaire autokleuren - Automobielmanagement.nl

Zwart blijft nummer één populaire autokleuren

Het jaarlijkse rapport van DuPont Refinish laat zien dat in Europa de kleur zwart voor voertuigen in alle sectoren voor het tweede achtereenvolgende jaar het meest gekozen is, nadat zilver een jaar eerder al als meest populaire kleur werd ingehaald.

Over het algemeen zijn zwart, wit , wit parelmoer en zilver de meest populaire kleuren, met daarnaast toenemende belangstelling voor helderrood. De plek die zwart inneemt op de ranglijst is behoorlijk constant, met momenteel 26 procent van de Europese markt. De hernieuwde populariteit van neutralere kleuren, zoals beige en bruin, heeft volgens DuPont te maken met de toegenomen aandacht voor het milieu.

Omdat klanten verwachten dat herstel van autoschade snel en efficiënt plaatsvindt, tegen zo laag mogelijke kosten, is het meer dan ooit belangrijk dat schadeherstelbedrijven de kleur meteen de eerste keer goed hebben. Linda van Calster, DuPont Refinish marketing en communications manager, EMEA, zegt: "Vanwege onze nauwe banden met DuPont Automotive Systems zijn we heel snel in staat om nauwkeurige kleurformules te bieden, ook voor de nieuwste kleuren".

Door een bredere opzet werd voor het rapport ditmaal ook de kleur van nieuwe voertuigen in groeimarkten zoals India en Rusland onderzocht. Daar bleek een overtuigende voorkeur voor zilver te bestaan, direct gevolgd door zwart en rood.

Voor het volledige rapport: www.dupontrefinish.eu/ColourPopularity.