Autobranche: verkoop 2009 lager dan voorspelling RAI en Bovag

Een overgrote meerderheid van de autobranche geeft in de AM Poll aan dat in 2009 minder auto’s worden verkocht dan de 475 duizend die RAI Vereniging en Bovag voorspelden.

In totaal brachten 540 mensen online hun stem uit op www.automobielmanagement.nl. Slechts twaalf procent steunt de prognose van genoemde brancheorganisaties, die uitgaan van circa 475 duizend verkochte nieuwe auto’s dit jaar. De optie ‘dat worden er meer’ werd onderschreven door vier procent. De overige 84 procent klikte ‘dat worden er minder’ aan.

Intussen staan een nieuwe stelling op de website van Automobiel Management. Die heeft betrekking op de vervangingsmarkt, waar men goede zaken lijkt te doen door de trend om langer door te rijden met de auto, in plaats van een nieuwe aan te schaffen. ‘De economische recessie is een zegen voor de werkplaats’. Mee eens, mee oneens of geen mening? Surf en stem!

Reacties

Ik ben van mening dat de werkplaatsomzet zeker zal stijgen. De vraag blijft echter of dat de dealerwerkplaats, of de werkplaats van de niet merkgebonden bedrijven hiervan zullen profiteren. Degene die zijn after-sales marketing het beste op orde heeft gaat hier zeker een groot deel van de taart pakken.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op

Economische recessie kan nooit een zegen zijn voor wie of wat dan ook. Het woord recessie (achteruitgang) zegt genoeg. In recessie tijd is er weinig zegen hooguit van boven maar dan moet je daarin wel geloven.

Geplaatst door: Jacques van Hest op
Autobranche: verkoop 2009 lager dan voorspelling RAI en Bovag - Automobielmanagement.nl

Autobranche: verkoop 2009 lager dan voorspelling RAI en Bovag

Een overgrote meerderheid van de autobranche geeft in de AM Poll aan dat in 2009 minder auto’s worden verkocht dan de 475 duizend die RAI Vereniging en Bovag voorspelden.

In totaal brachten 540 mensen online hun stem uit op www.automobielmanagement.nl. Slechts twaalf procent steunt de prognose van genoemde brancheorganisaties, die uitgaan van circa 475 duizend verkochte nieuwe auto’s dit jaar. De optie ‘dat worden er meer’ werd onderschreven door vier procent. De overige 84 procent klikte ‘dat worden er minder’ aan.

Intussen staan een nieuwe stelling op de website van Automobiel Management. Die heeft betrekking op de vervangingsmarkt, waar men goede zaken lijkt te doen door de trend om langer door te rijden met de auto, in plaats van een nieuwe aan te schaffen. ‘De economische recessie is een zegen voor de werkplaats’. Mee eens, mee oneens of geen mening? Surf en stem!

Reacties

Ik ben van mening dat de werkplaatsomzet zeker zal stijgen. De vraag blijft echter of dat de dealerwerkplaats, of de werkplaats van de niet merkgebonden bedrijven hiervan zullen profiteren. Degene die zijn after-sales marketing het beste op orde heeft gaat hier zeker een groot deel van de taart pakken.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op

Economische recessie kan nooit een zegen zijn voor wie of wat dan ook. Het woord recessie (achteruitgang) zegt genoeg. In recessie tijd is er weinig zegen hooguit van boven maar dan moet je daarin wel geloven.

Geplaatst door: Jacques van Hest op