GM occasionlabel boekt beste resultaat ooit

Het occasionlabel van General Motors, G2 Certified Used Cars, beleefde in 2008 het beste jaar sinds de start van het label in 2005. Ondanks een dalende markt wist G2 de afzet op de Nederlandse markt te verhogen met 4,4 procent.

In totaal verkocht G2 11.593 auto’s in 2008. De totale marktverkopen van gebruikte auto’s in ons land daalde echter met 2,5 procent: van 1.061.057 personenauto’s in 2007 naar 1.034.246 stuks in 2008. "Deze cijfers tonen aan dat consumenten bij de aanschaf van een gebruikte auto steeds minder risico wensen te lopen. De behoefte aan een kwaliteitsgarantie in de occasionmarkt groeit", stelt Tom Strijbos, manager used cars & G2. "De markt voor gebruikte auto’s kenmerkt zich door grote transparantie waar het gaat om de prijs van de auto’s. Kijk je echter naar de kwaliteit van de auto’s, dan zitten daar grote verschillen tussen."

Strijbos vervolgt: "Wat ook opvalt, is dat de groei van G2 Certified Used Cars in de laatste maanden van 2008 groter werd. Het lijkt erop dat de consument de risico’s van lukraak een auto kopen op een willekeurige occasionsite meer en meer in de gaten krijgt. We zijn blij ook deze klanten een passend alternatief te kunnen bieden."

 

Remarketing

Een G2 Certified Used Car kan van elk willekeurig merk zijn. De G2-dealers  vertegenwoordigen de merken van General Motors (Saab, Chevrolet en Opel). Maar er zijn ook G2 Certified Used Cars-dealers die andere merken vertegenwoordigen. Het kwaliteitslabel G2 Certified Used Cars werd in 2005 geïntroduceerd bij de Nederlandse Opel-dealers en het dealernetwerk bereikte de afgelopen drie jaar een landelijke dekking. Eind 2008 zijn aan het dealernetwerk de Chevrolet-dealers toegevoegd.

Uit marktonderzoek blijkt dat gebruikte auto’s met de bouwjaren 2004, 2003 of ouder het grootste verkooppotentieel bieden. De inruil van deze auto’s is echter niet altijd voldoende of goed genoeg om particulieren een passend aanbod te kunnen doen. Om het G2 Certified Used Cars-netwerk van de juiste auto’s te voorzien, is General Motors daarom een eigen zogenoemd remarketingkanaal (www.g2auction.eu) gestart, waar online occasionveilingen plaatsvinden: bij diverse partners worden occasions geselecteerd die passen in het G2 Certified Used Cars-programma.

GM occasionlabel boekt beste resultaat ooit - Automobielmanagement.nl

GM occasionlabel boekt beste resultaat ooit

Het occasionlabel van General Motors, G2 Certified Used Cars, beleefde in 2008 het beste jaar sinds de start van het label in 2005. Ondanks een dalende markt wist G2 de afzet op de Nederlandse markt te verhogen met 4,4 procent.

In totaal verkocht G2 11.593 auto’s in 2008. De totale marktverkopen van gebruikte auto’s in ons land daalde echter met 2,5 procent: van 1.061.057 personenauto’s in 2007 naar 1.034.246 stuks in 2008. "Deze cijfers tonen aan dat consumenten bij de aanschaf van een gebruikte auto steeds minder risico wensen te lopen. De behoefte aan een kwaliteitsgarantie in de occasionmarkt groeit", stelt Tom Strijbos, manager used cars & G2. "De markt voor gebruikte auto’s kenmerkt zich door grote transparantie waar het gaat om de prijs van de auto’s. Kijk je echter naar de kwaliteit van de auto’s, dan zitten daar grote verschillen tussen."

Strijbos vervolgt: "Wat ook opvalt, is dat de groei van G2 Certified Used Cars in de laatste maanden van 2008 groter werd. Het lijkt erop dat de consument de risico’s van lukraak een auto kopen op een willekeurige occasionsite meer en meer in de gaten krijgt. We zijn blij ook deze klanten een passend alternatief te kunnen bieden."

 

Remarketing

Een G2 Certified Used Car kan van elk willekeurig merk zijn. De G2-dealers  vertegenwoordigen de merken van General Motors (Saab, Chevrolet en Opel). Maar er zijn ook G2 Certified Used Cars-dealers die andere merken vertegenwoordigen. Het kwaliteitslabel G2 Certified Used Cars werd in 2005 geïntroduceerd bij de Nederlandse Opel-dealers en het dealernetwerk bereikte de afgelopen drie jaar een landelijke dekking. Eind 2008 zijn aan het dealernetwerk de Chevrolet-dealers toegevoegd.

Uit marktonderzoek blijkt dat gebruikte auto’s met de bouwjaren 2004, 2003 of ouder het grootste verkooppotentieel bieden. De inruil van deze auto’s is echter niet altijd voldoende of goed genoeg om particulieren een passend aanbod te kunnen doen. Om het G2 Certified Used Cars-netwerk van de juiste auto’s te voorzien, is General Motors daarom een eigen zogenoemd remarketingkanaal (www.g2auction.eu) gestart, waar online occasionveilingen plaatsvinden: bij diverse partners worden occasions geselecteerd die passen in het G2 Certified Used Cars-programma.