AutoRai hoopt op eindspurt bezoekersaantallen

De AutoRai heeft, met nog drie dagen voor de boeg, ongeveer 130 duizend bezoekers getrokken. Dat is een stuk minder dan waar de organisatie op had gerekend.

Volgens woordvoerster Diane Kilian van AutoRai loopt het bezoekersaantal achter op de planning maar men hoopt op een eindspurt. De organisatie heeft 270 duizend bezoekers nodig om break-even af te sluiten, zo meldde organisator Molenschot al eerder in AM.

De vorige beurs in 2007 trok AutoRai ongeveer vierhonderdduizend bezoekers. Maar een vergelijking met toen is volgens Kilian niet reëel. ‘Er zijn dertig procent minder auto’s verkocht dus er zijn ook veel minder mensen in de markt die zich oriënteren op een nieuwe auto.’ Ook wijst zij erop dat de autobeurs in 2007 veertien dagen open was en dit jaar maar elf dagen. De AutoRai is open tot en met paaszaterdag.
Bezoekers moeten het doen zonder luxe viplounges en overdadige merkenstands. Toch zijn de reacties van bezoekers volgens Kilian overwegend positief. ‘Maar mensen van de oude stempel missen de autopaleizen.’ (ANP/AFN)

Reacties

Vond het echt helemaal niets, 20 keer mn enkel verstuikt over diverse kabels gestruikeld, heb meer zeecontainers dan auto’s geteld en kon de voorkeursmodellen die ik graag wilde zien niet vinden. kortom jammerjammerjammer en moeilijk de volgende keer erg moeilijk de mensen wederom te triggeren lijkt me.

Geplaatst door: autofan op

De laatste 20 jaar ging ikzelf minimaal 1 keer per beurs (meestal 2 keer, soms zelfs 3 keer, één keer de hele beursperiode op een stand gestaan), maar nu niet eens overwogen om te gaan.

Ook als Techno Classica niet tegelijkertijd georganiseerd werd, was de kans erg klein dit keer.

Enkele erg interessante merken ontbraken, de nieuwe opzet kan me ook niet bekoren.

Jammer…

Geplaatst door: Marco Roeleveld – MARO Taxaties op

De hele tentoonstelling is aan de crisis aangepast behalve de toegangsprijzen. Aub de lagere bezoekeraantallen niet alleen toeschrijven aan de crisis maar ook aan hetgeen geboden wordt. Een zeer magere, pessimistisch stemmende vertoning met nul merkbeleving, de autofabrikanten (ook in deze tijd) onwaardig. Zeecontainers horen op een schip. De consument verwacht terecht meer. Volgende keer weer ouderwets knallen graag. (of helemaal niet). En ook gewoon weer gaan verkopen op de beurs. Zorgt voor actie en dynamiek.

Geplaatst door: Jacob van Delft op

Waar waren al die wijsneuzen die het voorheen zo goed wisten? Nu zag ik alleen puisterige jonge verkopers zonder aansturing bij de auto’s hangen. De Bobo’s wilden hier zeker niet voor aap staan!

Geplaatst door: Dick op

SLECHT /HEEL SLECHT DE LAATSTE KEER TOTAAL GEEN SERVICE VEKOPERS ZONDER KENNIS BETER GEEN BEURS ALS EEN SLECHTE BEURS

Geplaatst door: w.kveld op
AutoRai hoopt op eindspurt bezoekersaantallen - Automobielmanagement.nl

AutoRai hoopt op eindspurt bezoekersaantallen

De AutoRai heeft, met nog drie dagen voor de boeg, ongeveer 130 duizend bezoekers getrokken. Dat is een stuk minder dan waar de organisatie op had gerekend.

Volgens woordvoerster Diane Kilian van AutoRai loopt het bezoekersaantal achter op de planning maar men hoopt op een eindspurt. De organisatie heeft 270 duizend bezoekers nodig om break-even af te sluiten, zo meldde organisator Molenschot al eerder in AM.

De vorige beurs in 2007 trok AutoRai ongeveer vierhonderdduizend bezoekers. Maar een vergelijking met toen is volgens Kilian niet reëel. ‘Er zijn dertig procent minder auto’s verkocht dus er zijn ook veel minder mensen in de markt die zich oriënteren op een nieuwe auto.’ Ook wijst zij erop dat de autobeurs in 2007 veertien dagen open was en dit jaar maar elf dagen. De AutoRai is open tot en met paaszaterdag.
Bezoekers moeten het doen zonder luxe viplounges en overdadige merkenstands. Toch zijn de reacties van bezoekers volgens Kilian overwegend positief. ‘Maar mensen van de oude stempel missen de autopaleizen.’ (ANP/AFN)

Reacties

Vond het echt helemaal niets, 20 keer mn enkel verstuikt over diverse kabels gestruikeld, heb meer zeecontainers dan auto’s geteld en kon de voorkeursmodellen die ik graag wilde zien niet vinden. kortom jammerjammerjammer en moeilijk de volgende keer erg moeilijk de mensen wederom te triggeren lijkt me.

Geplaatst door: autofan op

De laatste 20 jaar ging ikzelf minimaal 1 keer per beurs (meestal 2 keer, soms zelfs 3 keer, één keer de hele beursperiode op een stand gestaan), maar nu niet eens overwogen om te gaan.

Ook als Techno Classica niet tegelijkertijd georganiseerd werd, was de kans erg klein dit keer.

Enkele erg interessante merken ontbraken, de nieuwe opzet kan me ook niet bekoren.

Jammer…

Geplaatst door: Marco Roeleveld – MARO Taxaties op

De hele tentoonstelling is aan de crisis aangepast behalve de toegangsprijzen. Aub de lagere bezoekeraantallen niet alleen toeschrijven aan de crisis maar ook aan hetgeen geboden wordt. Een zeer magere, pessimistisch stemmende vertoning met nul merkbeleving, de autofabrikanten (ook in deze tijd) onwaardig. Zeecontainers horen op een schip. De consument verwacht terecht meer. Volgende keer weer ouderwets knallen graag. (of helemaal niet). En ook gewoon weer gaan verkopen op de beurs. Zorgt voor actie en dynamiek.

Geplaatst door: Jacob van Delft op

Waar waren al die wijsneuzen die het voorheen zo goed wisten? Nu zag ik alleen puisterige jonge verkopers zonder aansturing bij de auto’s hangen. De Bobo’s wilden hier zeker niet voor aap staan!

Geplaatst door: Dick op

SLECHT /HEEL SLECHT DE LAATSTE KEER TOTAAL GEEN SERVICE VEKOPERS ZONDER KENNIS BETER GEEN BEURS ALS EEN SLECHTE BEURS

Geplaatst door: w.kveld op