Bestelautofabriek LDV vraagt faillissement aan

De Britse bestelautofabriek LDV heeft faillissement aangevraagd. De medewerkers zijn tot eind vorige week betaald maar het is onzeker of er ook nog geld is voor de lonen voor deze week, schrijft directeur Evgeniy Vereshchagin in een brief aan alle werknemers.

LDV, dat in 1993 ontstond onder de naam Leyland DAF, is ook in ons land actief en was tot voor kort zelfs nog bezig met het uitbreiden van het dealernetwerk in de Benelux. LDV is eigendom van de Russische GAZ-groep en biedt in zijn fabriek in Birmingham werk aan ruim achthonderd medewerkers. Het bedrijf heeft al tijden geleden bij de Britse regering om steun aangeklopt maar die vindt dat de Russische eigenaren de problemen zelf maar moeten oplossen.
Volgens Britse bronnen zijn er diverse kandidaten die LDV willen inlijven. Genoemd worden onder meer Mahindra&Mahindra uit India en de Maleisische auto-importeur Weststar. Ook een management-buyout door de huidige directie zou nog steeds tot de mogelijkheden behoren.

Reacties

Ontzettend triest allemaal.Waar gaat deze wereld heen????LDV Maxus is een zeer goed product.Ik rij zelf een Maxus en ben er heel erg tevreden over!
Maar hopen dat er snel een oplossing komt voor dit merk om een definitieve ondergang voor te wezen.

Geplaatst door: rottierood op
Bestelautofabriek LDV vraagt faillissement aan - Automobielmanagement.nl

Bestelautofabriek LDV vraagt faillissement aan

De Britse bestelautofabriek LDV heeft faillissement aangevraagd. De medewerkers zijn tot eind vorige week betaald maar het is onzeker of er ook nog geld is voor de lonen voor deze week, schrijft directeur Evgeniy Vereshchagin in een brief aan alle werknemers.

LDV, dat in 1993 ontstond onder de naam Leyland DAF, is ook in ons land actief en was tot voor kort zelfs nog bezig met het uitbreiden van het dealernetwerk in de Benelux. LDV is eigendom van de Russische GAZ-groep en biedt in zijn fabriek in Birmingham werk aan ruim achthonderd medewerkers. Het bedrijf heeft al tijden geleden bij de Britse regering om steun aangeklopt maar die vindt dat de Russische eigenaren de problemen zelf maar moeten oplossen.
Volgens Britse bronnen zijn er diverse kandidaten die LDV willen inlijven. Genoemd worden onder meer Mahindra&Mahindra uit India en de Maleisische auto-importeur Weststar. Ook een management-buyout door de huidige directie zou nog steeds tot de mogelijkheden behoren.

Reacties

Ontzettend triest allemaal.Waar gaat deze wereld heen????LDV Maxus is een zeer goed product.Ik rij zelf een Maxus en ben er heel erg tevreden over!
Maar hopen dat er snel een oplossing komt voor dit merk om een definitieve ondergang voor te wezen.

Geplaatst door: rottierood op