Wubbo Ockels: leasemaatschappijen willen elektrisch

De leasemaatschappijen zouden helemaal ‘om’ zijn voor elektrisch autorijden. Dat zegt professor Wubbo Ockels. “En dat is fenomenaal want het is een krachtige groep.”

Ockels zegt dit in een interview in het blad Rai Voorrang naar aanleiding van het feit dat hij enige tijd geleden Het Gouden RAI Wiel in ontvangst nam. "Er is ontzettend veel gebeurd. Als ik vijf jaar geleden in een lezing voor de autoleasebranche het verhaal zou hebben gegeven wat ik nu geef, was ik uitgejoeld. Nu word ik op handen gedragen. Het is fantastisch hoe de leasemaatschappijen om zijn voor elektrisch autorijden. Dat is fenomenaal want dit is een krachtige groep. Zij kunnen heel snel in actie komen, kunnen ervoor zorgen dat bedrijven samenwerken, dat de auto’s gemakkelijk kunnen worden opgeladen en goed worden onderhouden."
Ockels vindt dat nu de beurt aan de markt is. "Als je elektrische auto wilt, vind je er geen. En tref je er wel een dat is hij stukken duurder. Ik zou voorstellen het prijsverschil tussen de elektrische en traditionele auto’s hoofdelijk om te slaan zoals met zonne- en windenergie is gebeurd in Duitsland. Ik denk dat bij een prijsverschil van vijfduizend euro wel voor een elektrische auto zal worden gekozen."

 

Wubbo Ockels: leasemaatschappijen willen elektrisch - Automobielmanagement.nl

Wubbo Ockels: leasemaatschappijen willen elektrisch

De leasemaatschappijen zouden helemaal ‘om’ zijn voor elektrisch autorijden. Dat zegt professor Wubbo Ockels. “En dat is fenomenaal want het is een krachtige groep.”

Ockels zegt dit in een interview in het blad Rai Voorrang naar aanleiding van het feit dat hij enige tijd geleden Het Gouden RAI Wiel in ontvangst nam. "Er is ontzettend veel gebeurd. Als ik vijf jaar geleden in een lezing voor de autoleasebranche het verhaal zou hebben gegeven wat ik nu geef, was ik uitgejoeld. Nu word ik op handen gedragen. Het is fantastisch hoe de leasemaatschappijen om zijn voor elektrisch autorijden. Dat is fenomenaal want dit is een krachtige groep. Zij kunnen heel snel in actie komen, kunnen ervoor zorgen dat bedrijven samenwerken, dat de auto’s gemakkelijk kunnen worden opgeladen en goed worden onderhouden."
Ockels vindt dat nu de beurt aan de markt is. "Als je elektrische auto wilt, vind je er geen. En tref je er wel een dat is hij stukken duurder. Ik zou voorstellen het prijsverschil tussen de elektrische en traditionele auto’s hoofdelijk om te slaan zoals met zonne- en windenergie is gebeurd in Duitsland. Ik denk dat bij een prijsverschil van vijfduizend euro wel voor een elektrische auto zal worden gekozen."