Juniverkopen bieden nog geen hoop: -26%

Alhoewel er door de brancheverenigingen nog gehoopt was op een impuls door de sloopregeling blijven de verkopen van nieuwe auto’s ook in juni ruim onder het niveau van dezelfde maand in 2008: – 26 procent. Daarmee komt de totaalstand na zes maanden op een verlies van 26,2 procent, ofwel een terugloop met bijna tachtigduizend auto’s. Een gevoelige klap voor de autodealers, temeer omdat ook de gemiddelde factuurwaarde per verkochte auto terugloopt.

Opvallend is dat de drie grootste merken – Volkswagen, Ford en Toyota – hun verlies enigermate weten te beperken. Dit in tegenstelling tot de subtoppers Peugeot, Opel en Renault, die harder dan de markt dalen. Van de volumemerken weet alleen Audi haar verkoopprestatie van vorig jaar te verbeteren. Verder doen ook enkele nichemerken, als Lancia, Infiniti en Lotus, betere zaken.

De voormalige Kroymansmerken Saab, Hummer, Cadillac en SsangYong leveren nauwelijks nog nieuwe auto’s af. Deels staan deze auto’s op last van bewindvoerders nog achter slot en grendel. Kia en Alfa Romeo lijken onder respectievelijk Koreaanse en Italiaanse fabrieksvleugels de draad weer op te pakken en kwamen in juni tot respectievelijk een kleine duizend en een kleine honderd afleveringen.

In juni was het vooral Ford dat flink aan het registeren was. Daarnaast probeerde ook Peugeot iets van het verloren terrein goed te maken. Marktleider Volkswagen zakte daarentegen sterk terug. Met nog zes maanden te gaan lijkt Ford de beste papieren in handen te hebben om als bestverkochte merk van 2009 te beëindigen. Vorig jaar nog eindigde Ford als tweede met zo’n tweeënhalf duizend registraties achterstand op viervoudig winnaar Volkswagen. 

Zie voor een compleet cijferoverzicht op: http://www.dealersupportnet.nl/ 

 

 

autoverkopen-nieuw

 

 

 

 

 

periode: jan t/m juni

 

 

 

 

 

 

2009

2008

% +/-

m.a. 2009

m.a. 2008

1

Volkswagen

22.879

25.705

-11,0%

10,32

8,56

2

Ford

21.816

25.853

-15,6%

9,84

8,61

3

Toyota

21.069

22.925

-8,1%

9,51

7,64

4

Peugeot

17.173

24.849

-30,9%

7,75

8,28

5

Opel

14.447

25.517

-43,4%

6,52

8,50

6

Renault

12.045

22.524

-46,5%

5,44

7,50

7

Citroën

11.565

14.504

-20,3%

5,22

4,83

8

Audi

9.811

8.929

9,9%

4,43

2,97

9

Fiat

8.926

13.953

-36,0%

4,03

4,65

10

Hyundai

8.165

10.695

-23,7%

3,68

3,56

 

totale markt

221.600

300.226

-26,2%

 

 

 

Reacties

Ja registeren kan de branche goed, maar wat wordt er gedaan om de negatieve spiraal te doorbreken ? Wilt u weten wat u als merk- of merken dealer(s),dealer holding(s), Importeurs kunt doen vraag dan de samenvatting van het rapport: “anders kijken” aan door een mail te sturen naar hypportunity@gmail.com onder vermelding van : anders kijken.

W. d’Argent Hypportunity

Geplaatst door: W d’ Argent op

Voor alle duidelijkheid de samenvatting wordt gratis toegemaild

Geplaatst door: W d’ Argent op

Wat me opvalt, is dat Toyota als runner up wel heel dicht op nummer één zit qua aantallen.

Ford en VW hoeven maar iets toe te geven en Toyota te knallen of de wereldleider is ook in Nederland nummer één!

Een unicum!

Geplaatst door: Marco Roeleveld – MARO Automotive Diensten op

Droom maar niet van die Toyotaas… ik denk dat Ford inderdaad de beste auto’s heeft en daarmee ook de beste papieren voor de nummer 1 positie. (dit zou overigens ook een unicum zijn!)

Geplaatst door: henkie op

Henk en marco als je denkt dat interpretatie van cijfers het sterke punt is van de schrijvers van het artikel : nee dus !
Ze registeren maar dat doet iedereen. Innovatief zijn val niet mee. De markt indelen in merken qua grootte van verkopen is passe !
ANDERS KIJKEN is de kunst om uit de malaise te komen.Een tip van de sluier? Stuur een mail naar hypportunity@gmail.com o.v.v. samenvatting anders kijken.

Geplaatst door: W d’ Argent op
Juniverkopen bieden nog geen hoop: -26% - Automobielmanagement.nl

Juniverkopen bieden nog geen hoop: -26%

Alhoewel er door de brancheverenigingen nog gehoopt was op een impuls door de sloopregeling blijven de verkopen van nieuwe auto’s ook in juni ruim onder het niveau van dezelfde maand in 2008: – 26 procent. Daarmee komt de totaalstand na zes maanden op een verlies van 26,2 procent, ofwel een terugloop met bijna tachtigduizend auto’s. Een gevoelige klap voor de autodealers, temeer omdat ook de gemiddelde factuurwaarde per verkochte auto terugloopt.

Opvallend is dat de drie grootste merken – Volkswagen, Ford en Toyota – hun verlies enigermate weten te beperken. Dit in tegenstelling tot de subtoppers Peugeot, Opel en Renault, die harder dan de markt dalen. Van de volumemerken weet alleen Audi haar verkoopprestatie van vorig jaar te verbeteren. Verder doen ook enkele nichemerken, als Lancia, Infiniti en Lotus, betere zaken.

De voormalige Kroymansmerken Saab, Hummer, Cadillac en SsangYong leveren nauwelijks nog nieuwe auto’s af. Deels staan deze auto’s op last van bewindvoerders nog achter slot en grendel. Kia en Alfa Romeo lijken onder respectievelijk Koreaanse en Italiaanse fabrieksvleugels de draad weer op te pakken en kwamen in juni tot respectievelijk een kleine duizend en een kleine honderd afleveringen.

In juni was het vooral Ford dat flink aan het registeren was. Daarnaast probeerde ook Peugeot iets van het verloren terrein goed te maken. Marktleider Volkswagen zakte daarentegen sterk terug. Met nog zes maanden te gaan lijkt Ford de beste papieren in handen te hebben om als bestverkochte merk van 2009 te beëindigen. Vorig jaar nog eindigde Ford als tweede met zo’n tweeënhalf duizend registraties achterstand op viervoudig winnaar Volkswagen. 

Zie voor een compleet cijferoverzicht op: http://www.dealersupportnet.nl/ 

 

 

autoverkopen-nieuw

 

 

 

 

 

periode: jan t/m juni

 

 

 

 

 

 

2009

2008

% +/-

m.a. 2009

m.a. 2008

1

Volkswagen

22.879

25.705

-11,0%

10,32

8,56

2

Ford

21.816

25.853

-15,6%

9,84

8,61

3

Toyota

21.069

22.925

-8,1%

9,51

7,64

4

Peugeot

17.173

24.849

-30,9%

7,75

8,28

5

Opel

14.447

25.517

-43,4%

6,52

8,50

6

Renault

12.045

22.524

-46,5%

5,44

7,50

7

Citroën

11.565

14.504

-20,3%

5,22

4,83

8

Audi

9.811

8.929

9,9%

4,43

2,97

9

Fiat

8.926

13.953

-36,0%

4,03

4,65

10

Hyundai

8.165

10.695

-23,7%

3,68

3,56

 

totale markt

221.600

300.226

-26,2%

 

 

 

Reacties

Ja registeren kan de branche goed, maar wat wordt er gedaan om de negatieve spiraal te doorbreken ? Wilt u weten wat u als merk- of merken dealer(s),dealer holding(s), Importeurs kunt doen vraag dan de samenvatting van het rapport: “anders kijken” aan door een mail te sturen naar hypportunity@gmail.com onder vermelding van : anders kijken.

W. d’Argent Hypportunity

Geplaatst door: W d’ Argent op

Voor alle duidelijkheid de samenvatting wordt gratis toegemaild

Geplaatst door: W d’ Argent op

Wat me opvalt, is dat Toyota als runner up wel heel dicht op nummer één zit qua aantallen.

Ford en VW hoeven maar iets toe te geven en Toyota te knallen of de wereldleider is ook in Nederland nummer één!

Een unicum!

Geplaatst door: Marco Roeleveld – MARO Automotive Diensten op

Droom maar niet van die Toyotaas… ik denk dat Ford inderdaad de beste auto’s heeft en daarmee ook de beste papieren voor de nummer 1 positie. (dit zou overigens ook een unicum zijn!)

Geplaatst door: henkie op

Henk en marco als je denkt dat interpretatie van cijfers het sterke punt is van de schrijvers van het artikel : nee dus !
Ze registeren maar dat doet iedereen. Innovatief zijn val niet mee. De markt indelen in merken qua grootte van verkopen is passe !
ANDERS KIJKEN is de kunst om uit de malaise te komen.Een tip van de sluier? Stuur een mail naar hypportunity@gmail.com o.v.v. samenvatting anders kijken.

Geplaatst door: W d’ Argent op