Opel levert op Russische markt helft verkopen in

De markt voor personenauto’s in Rusland is over het eerste halfjaar tot de helft ingestort. Er werden 764 duizend personen- en bestelauto’s verkocht, 49 procent minder dan in dezelfde periode van 2008. Van de Duitse merken leverde Opel het meest in met een minus van 59 procent. Opmerkelijk, want Rusland geldt in de plannen van overnamekandidaat Magna en zijn Russische partners als belangrijke markt voor verdere ontwikkeling. Maar de Russische markt zal volgens de experts vooralsnog niet herstellen.

Dat meldt Automobilwoche, onder verwijzing naar adviesbureau BDW Automotive en cijfers van de ‘Vereinigung der europäischen Unternehmen in Russland AEB’.  De experts van BDW prognotiseren de jaarafzet in Rusland nu op 1,55 miljoen eenheden, een teruggang van 44 procent ten opzichte van 2008. Toen werden in Rusland nog 2,78 miljoen nieuwe auto’s geregistreerd.
Evenzogoed is de Opel Astra het bestverkochte Duitse model in Rusland met twaalfduizend eenheden in het eerste halfjaar. De premiummerken BMW (-12%) en Audi (-15%), Mercedes (-41%) en Porsche (-45%) kregen ook flinke klappen op de Russische markt terwijl Volkswagen maar drie procent heeft ingeleverd. De goedkope auto is weer iets succesvoller, zo blijkt uit het feit dat het Russische Avtovaz (Lada) met een afzetvermindering van 44 procent toch zijn marktaandeel nog een beetje heeft kunnen vergroten. Laat onverlet dat een afzet van 180 duizend eenheden in een half jaar tijd het slechtste resultaat is in twintig jaar.

Opel levert op Russische markt helft verkopen in - Automobielmanagement.nl

Opel levert op Russische markt helft verkopen in

De markt voor personenauto’s in Rusland is over het eerste halfjaar tot de helft ingestort. Er werden 764 duizend personen- en bestelauto’s verkocht, 49 procent minder dan in dezelfde periode van 2008. Van de Duitse merken leverde Opel het meest in met een minus van 59 procent. Opmerkelijk, want Rusland geldt in de plannen van overnamekandidaat Magna en zijn Russische partners als belangrijke markt voor verdere ontwikkeling. Maar de Russische markt zal volgens de experts vooralsnog niet herstellen.

Dat meldt Automobilwoche, onder verwijzing naar adviesbureau BDW Automotive en cijfers van de ‘Vereinigung der europäischen Unternehmen in Russland AEB’.  De experts van BDW prognotiseren de jaarafzet in Rusland nu op 1,55 miljoen eenheden, een teruggang van 44 procent ten opzichte van 2008. Toen werden in Rusland nog 2,78 miljoen nieuwe auto’s geregistreerd.
Evenzogoed is de Opel Astra het bestverkochte Duitse model in Rusland met twaalfduizend eenheden in het eerste halfjaar. De premiummerken BMW (-12%) en Audi (-15%), Mercedes (-41%) en Porsche (-45%) kregen ook flinke klappen op de Russische markt terwijl Volkswagen maar drie procent heeft ingeleverd. De goedkope auto is weer iets succesvoller, zo blijkt uit het feit dat het Russische Avtovaz (Lada) met een afzetvermindering van 44 procent toch zijn marktaandeel nog een beetje heeft kunnen vergroten. Laat onverlet dat een afzet van 180 duizend eenheden in een half jaar tijd het slechtste resultaat is in twintig jaar.