Toyota verkoopt wereldwijd 15 procent meer auto’s

De Japanse autoproducent Toyota heeft in de maand januari wereldwijd ruim vijftien procent meer voertuigen verkocht dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat maakte Toyota vandaag (23 februari) bekend. Het merk lijkt nog niet te lijden onder het imagoprobleem door de recall-acties.

Toyota verkocht ruim 537 duizend voertuigen in de eerste maand van het jaar. Dat aantal is exclusief de verkopen van de dochtermerken Hino en Daihatsu. ’s Werelds grootste autoproducent verkocht in het eigen land 45,3 procent meer auto’s, bussen en terreinwagens. In andere landen werden 8,8 procent meer auto’s verkocht. In Nederland scoorde Toyota over de maand januari 6,4 duizend verkopen, ruim de helft meer dan in de maand januari van 2009. Toyota staat in Nederland op de tweede plek van de verkoopranglijst met een marktaandeel van 10,2 procent achter marktleider Volkswagen.

De verkopen lijken nog niet te lijden onder de massale terugroepacties van Toyota. Het bedrijf moest wereldwijd miljoenen auto’s terugroepen in verband met problemen met vloermatten, gaspedalen en remsystemen. (bron: ANP, RDC)

 

Neem een proefabonnement op Automobiel Management voor meer achtergronden voor slechts 10 euro!

Toyota verkoopt wereldwijd 15 procent meer auto’s - Automobielmanagement.nl

Toyota verkoopt wereldwijd 15 procent meer auto’s

De Japanse autoproducent Toyota heeft in de maand januari wereldwijd ruim vijftien procent meer voertuigen verkocht dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat maakte Toyota vandaag (23 februari) bekend. Het merk lijkt nog niet te lijden onder het imagoprobleem door de recall-acties.

Toyota verkocht ruim 537 duizend voertuigen in de eerste maand van het jaar. Dat aantal is exclusief de verkopen van de dochtermerken Hino en Daihatsu. ’s Werelds grootste autoproducent verkocht in het eigen land 45,3 procent meer auto’s, bussen en terreinwagens. In andere landen werden 8,8 procent meer auto’s verkocht. In Nederland scoorde Toyota over de maand januari 6,4 duizend verkopen, ruim de helft meer dan in de maand januari van 2009. Toyota staat in Nederland op de tweede plek van de verkoopranglijst met een marktaandeel van 10,2 procent achter marktleider Volkswagen.

De verkopen lijken nog niet te lijden onder de massale terugroepacties van Toyota. Het bedrijf moest wereldwijd miljoenen auto’s terugroepen in verband met problemen met vloermatten, gaspedalen en remsystemen. (bron: ANP, RDC)

 

Neem een proefabonnement op Automobiel Management voor meer achtergronden voor slechts 10 euro!