Vrije kilometers lease-auto wordt beperkt

Als het aan een aantal grote werkgevers ligt, is het binnenkort afgelopen met het onbeperkt rondtoeren in de auto van de zaak. Volgens LeasePlan wordt er gedacht over een budget voor de leaserijder waarmee het aantal privékilometers drastisch wordt teruggedrongen.

Op die manier worden leaserijders voor het eerst aangeslagen voor de werkelijke privégebruik van hun bedrijfsauto. Een ritje naar Frankrijk met de caravan achter de lease-auto voelt men dan direct in de portemonnee. Nu draait de werkgever grotendeels voor de vakantiepret op. Vaak doet de lease-auto ook dienst als goedkope boodschappenwagen.

LeasePlan’s marketingdirecteur Erik Staat spreekt daarom van een ‘duidelijke trend’. Het wordt voor bedrijven eenvoudiger hun vervoerskosten te begroten en erop te bezuinigen. De rijder wordt zich daarnaast bewust van de werkelijke kosten. (bron: AD.nl)

Reacties

Als je alleen kijkt naar de kosten, kan dit effect hebben. Echter zullen veel leaserijders besluiten de zakenauto buiten de bijtelling te houden en dus een extra auto aanschaffen. Echt milieuvriendelijk is dit niet.

Geplaatst door: Anoniem op

Leuk gevonden maar buiten wat mn voorganger hier aanhaald zou ik als leaserijder ook niet meer de volledige bijtelling accepteren..welke gebaseerd is op ook volledig PRIVE gebruik.

Geplaatst door: HH op

De leaseauto is naast zakeijk gebruik een alternatief voor extra beloning. Fiscale bijtelling prive gebruik is niet voor niets ontstaan.

Commercieel leuk bedacht, maar niet van deze tijd.

Maximalisering van prive gebruik boven een aanzienlijk kilometrage van 25000 km is wellicht nog niet zo gek

Geplaatst door: pe op

Als ze zelf een keer moeten betalen voor brandstof doet dit direct pijn!Weg met die onzinnige uitstapjes op kosten van de zaak.

Geplaatst door: Anoniem op

Niets nieuws onder de zon! In een beetje goed opgezette autolease regeling is het aantal privé kilometers begrensd. De controle daar op laat nog vaak te wensen over. Zakelijke mobiliteit wordt steeds rationeler. Meer aandacht voor beperking tot een redelijk aantal prive kilometers is dus erg actueel.

Geplaatst door: Ronald van Lankveld, Fleet & Mobility Consultancy op

Geen bijtelling en prive per gereden km betalen, eventueel met sluitende km verantwoording.

Geplaatst door: Wim op

Leuk een auto van de zaak? Echt niet. Dat worden inderdaad veel zakenauto’s uit de bijtelling en een tweedehands ernaast.

Geplaatst door: Jim op
Vrije kilometers lease-auto wordt beperkt - Automobielmanagement.nl

Vrije kilometers lease-auto wordt beperkt

Als het aan een aantal grote werkgevers ligt, is het binnenkort afgelopen met het onbeperkt rondtoeren in de auto van de zaak. Volgens LeasePlan wordt er gedacht over een budget voor de leaserijder waarmee het aantal privékilometers drastisch wordt teruggedrongen.

Op die manier worden leaserijders voor het eerst aangeslagen voor de werkelijke privégebruik van hun bedrijfsauto. Een ritje naar Frankrijk met de caravan achter de lease-auto voelt men dan direct in de portemonnee. Nu draait de werkgever grotendeels voor de vakantiepret op. Vaak doet de lease-auto ook dienst als goedkope boodschappenwagen.

LeasePlan’s marketingdirecteur Erik Staat spreekt daarom van een ‘duidelijke trend’. Het wordt voor bedrijven eenvoudiger hun vervoerskosten te begroten en erop te bezuinigen. De rijder wordt zich daarnaast bewust van de werkelijke kosten. (bron: AD.nl)

Reacties

Als je alleen kijkt naar de kosten, kan dit effect hebben. Echter zullen veel leaserijders besluiten de zakenauto buiten de bijtelling te houden en dus een extra auto aanschaffen. Echt milieuvriendelijk is dit niet.

Geplaatst door: Anoniem op

Leuk gevonden maar buiten wat mn voorganger hier aanhaald zou ik als leaserijder ook niet meer de volledige bijtelling accepteren..welke gebaseerd is op ook volledig PRIVE gebruik.

Geplaatst door: HH op

De leaseauto is naast zakeijk gebruik een alternatief voor extra beloning. Fiscale bijtelling prive gebruik is niet voor niets ontstaan.

Commercieel leuk bedacht, maar niet van deze tijd.

Maximalisering van prive gebruik boven een aanzienlijk kilometrage van 25000 km is wellicht nog niet zo gek

Geplaatst door: pe op

Als ze zelf een keer moeten betalen voor brandstof doet dit direct pijn!Weg met die onzinnige uitstapjes op kosten van de zaak.

Geplaatst door: Anoniem op

Niets nieuws onder de zon! In een beetje goed opgezette autolease regeling is het aantal privé kilometers begrensd. De controle daar op laat nog vaak te wensen over. Zakelijke mobiliteit wordt steeds rationeler. Meer aandacht voor beperking tot een redelijk aantal prive kilometers is dus erg actueel.

Geplaatst door: Ronald van Lankveld, Fleet & Mobility Consultancy op

Geen bijtelling en prive per gereden km betalen, eventueel met sluitende km verantwoording.

Geplaatst door: Wim op

Leuk een auto van de zaak? Echt niet. Dat worden inderdaad veel zakenauto’s uit de bijtelling en een tweedehands ernaast.

Geplaatst door: Jim op