CarSelexy: ondersteuning voor ex-merkdealers en garageconcepten op occasiongebied

brand story

Naar verwachting zullen importeurs blijven snoeien in hun dealernetwerk, waardoor sommige bedrijven in de problemen komen. CarSelexy ondersteunt deze bedrijven met een continue aanvoer van jong gebruikt en met de financiering en marketing ervan.

Toen Onno Dekker in een vorige functie als netwerkmanager van Chevrolet Nederland werd geconfronteerd met het aanstaande vertrek van het merk uit ons land, stond de telefoon uiteraard roodgloeiend toen bezorgde dealers contact met hem opnamen. Toen kreeg hij een ingeving: richt een bedrijf op dat autobedrijven kan voorzien van interessante jong gebruikte voertuigen als alternatief voor nieuwe auto’s, het aanspreken van een nieuwe doelgroep en hulp op het vlak van financiering en marketing. CarSelexy was geboren.

Ondersteuning
Nu steeds meer importeurs het netwerk uitdunnen, blijft de behoefte aan ondersteuning van ex-merkdealers onverminderd. Het concept sluit in de optiek van Dekker tevens goed aan op de diverse aftersalesformules, omdat het volledig is gericht op de verkoop van de jong gebruikte auto’s, terwijl de aftersalesconcepten zich richten op werkplaatsomzet. “Het is, voor zover wij weten, momenteel nog steeds het enige niet-merkgebonden occasionlabel in Nederland. We hebben dus geen direct vergelijkbare concurrenten”, zo stelt hij.  Dit jaar heeft CarSelexy een aantal nieuwe diensten geïntroduceerd voor de dealers, waaronder een online platform met de landelijke voorraad, een lokaal marketingplan dat specifiek voor de betreffende dealer is opgesteld en private lease-mogelijkheden. “Voor het eind van het jaar willen we ook een op maat gemaakte oplossing aanbieden voor garantie”, aldus Dekker.

Snoeien
Bij CarSelexy voorzien ze dat de importeurs de komende jaren door blijven gaan met het snoeien in hun netwerk. “Lokale dealerbedrijven die vaak decennialang met veel passie in hun rayon een merk vertegenwoordigd hebben, en juist als local hero die lokale markt goed kennen en als echte ondernemers deze goed weten te bedienen”, zegt Dekker. “Met ons CarSelexy-concept voorzien we ze van een nieuw ‘merk’ voor hun identiteit. Daarnaast zorgen wij voor de aanvoer van kwalitatief zeer hoogwaardige, jong gebruikte occasions vanuit heel Europa, en ook van een voorraadfinanciering met uitstekende voorwaarden.” Verder verzorgt CarSelexy ook professionele management-, sales en marketingondersteuning voor het bedrijf. Dekker: “We hanteren geen hoge toetredingsdrempels, waardoor het concept zeer aantrekkelijk is voor (ex-)merkdealers, maar ook voor de wat grotere universele bedrijven die graag willen groeien.” En die aanpak werpt zijn vruchten af: binnenkort sluit de vijftiende dealer zich aan en CarSelexy heeft de ambitie om in 2021 nog 10 dealers aan te sluiten.

CarSelexy: ondersteuning voor ex-merkdealers en garageconcepten op occasiongebied - Automobielmanagement.nl

CarSelexy: ondersteuning voor ex-merkdealers en garageconcepten op occasiongebied

brand story

Naar verwachting zullen importeurs blijven snoeien in hun dealernetwerk, waardoor sommige bedrijven in de problemen komen. CarSelexy ondersteunt deze bedrijven met een continue aanvoer van jong gebruikt en met de financiering en marketing ervan.

Toen Onno Dekker in een vorige functie als netwerkmanager van Chevrolet Nederland werd geconfronteerd met het aanstaande vertrek van het merk uit ons land, stond de telefoon uiteraard roodgloeiend toen bezorgde dealers contact met hem opnamen. Toen kreeg hij een ingeving: richt een bedrijf op dat autobedrijven kan voorzien van interessante jong gebruikte voertuigen als alternatief voor nieuwe auto’s, het aanspreken van een nieuwe doelgroep en hulp op het vlak van financiering en marketing. CarSelexy was geboren.

Ondersteuning
Nu steeds meer importeurs het netwerk uitdunnen, blijft de behoefte aan ondersteuning van ex-merkdealers onverminderd. Het concept sluit in de optiek van Dekker tevens goed aan op de diverse aftersalesformules, omdat het volledig is gericht op de verkoop van de jong gebruikte auto’s, terwijl de aftersalesconcepten zich richten op werkplaatsomzet. “Het is, voor zover wij weten, momenteel nog steeds het enige niet-merkgebonden occasionlabel in Nederland. We hebben dus geen direct vergelijkbare concurrenten”, zo stelt hij.  Dit jaar heeft CarSelexy een aantal nieuwe diensten geïntroduceerd voor de dealers, waaronder een online platform met de landelijke voorraad, een lokaal marketingplan dat specifiek voor de betreffende dealer is opgesteld en private lease-mogelijkheden. “Voor het eind van het jaar willen we ook een op maat gemaakte oplossing aanbieden voor garantie”, aldus Dekker.

Snoeien
Bij CarSelexy voorzien ze dat de importeurs de komende jaren door blijven gaan met het snoeien in hun netwerk. “Lokale dealerbedrijven die vaak decennialang met veel passie in hun rayon een merk vertegenwoordigd hebben, en juist als local hero die lokale markt goed kennen en als echte ondernemers deze goed weten te bedienen”, zegt Dekker. “Met ons CarSelexy-concept voorzien we ze van een nieuw ‘merk’ voor hun identiteit. Daarnaast zorgen wij voor de aanvoer van kwalitatief zeer hoogwaardige, jong gebruikte occasions vanuit heel Europa, en ook van een voorraadfinanciering met uitstekende voorwaarden.” Verder verzorgt CarSelexy ook professionele management-, sales en marketingondersteuning voor het bedrijf. Dekker: “We hanteren geen hoge toetredingsdrempels, waardoor het concept zeer aantrekkelijk is voor (ex-)merkdealers, maar ook voor de wat grotere universele bedrijven die graag willen groeien.” En die aanpak werpt zijn vruchten af: binnenkort sluit de vijftiende dealer zich aan en CarSelexy heeft de ambitie om in 2021 nog 10 dealers aan te sluiten.