Doyen blaast Autodistribution-concept nieuw leven in

brand story

Afgelopen september heeft het Doyen Auto het Autodistribution-netwerk opnieuw gelanceerd in Nederland. De grossiers en garages die zich aansluiten gaan het Autodistribution respectievelijk AD-garagelabel dragen.

Er wordt hard gewerkt om het label ook in Nederland weer op de kaart te zetten. “De ontwikkeling van de concepten is in nauwe samenspraak gegaan met API grossiers, aldus Kees Willemsen, sales director bij het bedrijf. “Zij hebben de eerste mogelijkheid gekregen om in te stappen. Nu gaan wij samen met de grossiers de garagebedrijven benaderen om in te stappen in het nieuwe AD-garage. We streven ernaar om eind volgend jaar 40 Autodistribution-grossiers te hebben en 75 AD-garages. Eind dit jaar willen we al op 25 grossiers zitten.”

Behoeftes garagebedrijven
Bij het opnieuw lanceren van het Autodistribution-label is volgens hem eerst goed gekeken naar de behoeftes van de garagebedrijven. “Ook hebben we gestreefd naar een solide technische basis, met betrouwbare technische data en continue bijscholing. We gaan minimaal zes trainingen per jaar geven met vijftig trainingsauto’s. Ook zullen we specifieke producttrainingen en webinars gaan verzorgen.” Er komt tevens een technische hotline, zoals die in België en Frankrijk al in gebruik is. Doordat het personeel continu wordt bijgeschoold, durft Autodistribution Nederland het aan om een onbeperkte garantie te geven op de componenten.

Naamsbekendheid belangrijk aspect
“De naamsbekendheid van dit label is een heel belangrijk aspect. Het is internationaal bekend en veel Nederlandse autobezitters kennen het label doordat ze in het buitenland veel AD-garages zien. Het internationale netwerk heeft als voordeel dat als een klant in het buitenland strandt met pech als gevolg van een niet goed uitgevoerde reparatie bij een AD-garage, dat hij terecht kan bij één van de 5.000 vestigingen in het buitenland voor een kosteloos herstel.” Bij het opstellen van het nieuwe concept heeft men vooral gekeken naar de uitdagingen voor garages. “Het is enerzijds zaak om te laten zien dat je een serieuze partij bent voor gestuurd onderhoud, anderzijds moet je ervoor zorgen dat garages mee kunnen blijven doen als het gaat om nieuwe technieken als hybride en EV. Daar is continu training voor nodig en die bieden wij.”

Doyen blaast Autodistribution-concept nieuw leven in - Automobielmanagement.nl

Doyen blaast Autodistribution-concept nieuw leven in

brand story

Afgelopen september heeft het Doyen Auto het Autodistribution-netwerk opnieuw gelanceerd in Nederland. De grossiers en garages die zich aansluiten gaan het Autodistribution respectievelijk AD-garagelabel dragen.

Er wordt hard gewerkt om het label ook in Nederland weer op de kaart te zetten. “De ontwikkeling van de concepten is in nauwe samenspraak gegaan met API grossiers, aldus Kees Willemsen, sales director bij het bedrijf. “Zij hebben de eerste mogelijkheid gekregen om in te stappen. Nu gaan wij samen met de grossiers de garagebedrijven benaderen om in te stappen in het nieuwe AD-garage. We streven ernaar om eind volgend jaar 40 Autodistribution-grossiers te hebben en 75 AD-garages. Eind dit jaar willen we al op 25 grossiers zitten.”

Behoeftes garagebedrijven
Bij het opnieuw lanceren van het Autodistribution-label is volgens hem eerst goed gekeken naar de behoeftes van de garagebedrijven. “Ook hebben we gestreefd naar een solide technische basis, met betrouwbare technische data en continue bijscholing. We gaan minimaal zes trainingen per jaar geven met vijftig trainingsauto’s. Ook zullen we specifieke producttrainingen en webinars gaan verzorgen.” Er komt tevens een technische hotline, zoals die in België en Frankrijk al in gebruik is. Doordat het personeel continu wordt bijgeschoold, durft Autodistribution Nederland het aan om een onbeperkte garantie te geven op de componenten.

Naamsbekendheid belangrijk aspect
“De naamsbekendheid van dit label is een heel belangrijk aspect. Het is internationaal bekend en veel Nederlandse autobezitters kennen het label doordat ze in het buitenland veel AD-garages zien. Het internationale netwerk heeft als voordeel dat als een klant in het buitenland strandt met pech als gevolg van een niet goed uitgevoerde reparatie bij een AD-garage, dat hij terecht kan bij één van de 5.000 vestigingen in het buitenland voor een kosteloos herstel.” Bij het opstellen van het nieuwe concept heeft men vooral gekeken naar de uitdagingen voor garages. “Het is enerzijds zaak om te laten zien dat je een serieuze partij bent voor gestuurd onderhoud, anderzijds moet je ervoor zorgen dat garages mee kunnen blijven doen als het gaat om nieuwe technieken als hybride en EV. Daar is continu training voor nodig en die bieden wij.”