“Veel bedrijven sturen klanten nu een e-mailtje, maar mailtjes worden vaak over het hoofd gezien terwijl bij een traditioneel kaartje 87 procent van de mensen dit nog dezelfde dag leest,” stelt Christ Feijen, accountmanager bij DTC Media.

apkshop.nl
Het bedrijf lanceerde in april apkshop.nl voor autobedrijven waarvan de bezetting in de werkplaats beter kan. “De papieren APK-reminder is een mooie manier om traffic te genereren”, stelt Feijen. “Om een e-mail te versturen heb je een opt-in nodig. Maar je mag wel iedereen een kaartje per post sturen. De kosten zijn wel wat hoger, maar het levert ook een hoop meer op.”

Merkrijders
Bedrijven kunnen ook inzicht krijgen in merkrijders in de regio. “We stelden eerst louter APK-gegevens beschikbaar, inmiddels leveren we ook data waarmee dealers en garages klanten kunnen benaderen voor regulier onderhoud en reparatie. Een mooie manier om je omzet te verhogen.” Volgens de privacywetgeving is het niet meer toegestaan om e-mailtjes te sturen naar niet-klanten, dus is dit een effectieve manier om nieuwe klanten te vinden. DTC werkt samen met EDM en maakt gebruikt van diens automotive database, geheel volgens de AVG-richtlijnen.