De samenwerking concentreert zich in eerste instantie rond het systeem Mosaic. Dat is een ‘segmentatiesysteem’ voor consumenten-lifestyles van Experian. RDC gaat de gegevens aanvullen met statistische, locatiegerelateerde, voertuiggegevens. De profielen van de consumenten kunnen op die manier worden uitgebreid met het autobezit van hen. Op huishoudniveau wordt een aantal statistische kenmerken over autobezit gekoppeld aan de data van Mosaic. Daarmee ontstaat voor de autobranche Mosaic Automotive, waarvan RDC reseller wordt. Ook voor klanten buiten de voertuigsector is dergelijke informatie over voertuigbezit interessant maar voor deze groep ontwikkelt Experian binnen Mosaic het systeem CarView. Verder kunnen importeurs die bij RDC een mutatie-abonnement hebben op het eigen merkbestand dat laten verrijken met een aantal (socio)demografische en economische kenmerken. De samenwerking is een voortzetting van de halfjaarlijkse Automotive Customer Survey die beide bedrijven al eerder introduceerden. Daarin wordt een aantal lifestyle-kenmerken afgezet tegen het soort autobezit per merk, model en marktsegment.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding