Kyung-Soo Lee, President van Kia Motors Europe verrichtte onlangs de officiële openingshandeling voor dit eerste KIA experiencecenter van Europa. KIA World zal een belangrijke instrument worden voor de KIA dealerorganisatie om de Nederlandse consument te bedienen. KIA World is gevestigd op het industrieterrein Leidsche Rijn aan de A2 bij Utrecht en heeft geen verkopers in dienst. Uitgangspunt is de merkbeleving: Bezoekers kunnen er het merk rustig bekijken en de diverse modellen vergelijken. Naast het reguliere modellengamma zijn er ook regelmatig unieke of zeldzame KIA’s te zien, zoals concept cars. Tijdens de openingsdagen is de bijzondere conceptcar KCV III te bewonderen. Tv-man/filmspeler/autofanaat Huub Stapel opende bij Hessing het prachtige pand ‘aan’ de A2. Onder luid geknal van een ritueel onthoofde champagne fles konden de bezoekers het gebouw doorkruisen. Architect Cas Oosterhuis heeft ongetwijfeld zijn visitekaartje afgegeven met dit gebouw. Hij gaf aan dat zijn volgende opdracht uit Abu Dabi kwam. Hetzelfde gebouw, maar dan wel honderd keer groter. Algemeen directeur Jan Groen van Hessing gaf aan dat er naast alle luxe vijftien merken nog aan andere merk(en) wordt gedacht. Niet in het allerhoogste luxe segment, ‘die zijn allemaal vergeven, maar het high end van een volumemodel(len)’.