Dat is heel opmerkelijk want Bovag/NDA verwees de slogan begin dit jaar nog naar de vuilnisbelt. ‘De Liever de dealer-campagne is verouderd’, zei Bovag-woordvoerder Mark van Dansik in februari. Vooral de slogan kon niet meer, verduidelijkte Van Dansik toen: “Hij hield ook een vergelijking in. Liever dan wat? Historisch zat daar een idee achter maar nu zouden we die niet meer snel voeren.” Ook NDA-secretaris Martin Huisman benadrukte toen dat de slogan uitgewerkt is. “Hij is te oud. De campagne heeft járen gelopen, het is genoeg geweest.” Huisman zag meer heil in een campagne rond een slogan als ‘Kijk eens wat vaker in de spiegel van de kapper’. Maar nu zegt Wijnand de Geus, secretaris van RAI Afdeling Auto’s, in Bovagkrant over ‘Liever de dealer’: ‘Het is een korte, sterke leus.’ Het lijkt er dus op dat NDA/Bovag voor RAI is gezwicht nu RAI de door NDA versmade slogan weer centraal in de gezamenlijke campagne plaatst. De Liever de dealer-campagnes liggen sinds eind 2003 stil. De laatste tv-campagne is van 2002. De slogan stamt uit 1996. Bovag-afdeling NDA en RAI Auto’s kwamen in 1998 met de aangepaste slogan ‘Toch maar liever naar de echte dealer’. In 2003 werd de slogan aangepast in ‘De officiële merkdealer houdt uw auto in topconditie’.