De Nederlandse automobilist wordt de komende maanden bestookt met advertenties, billboards, radiospotjes en tv-reclames. Zij moeten de publieke opinie en uiteindelijk de politiek ervan overtuigen dat de voorgenomen verlaging van de APK-frequentie écht niet kan. Van Heck heeft een half miljoen euro uitgetrokken voor “APK 4-2-2 Nou Nee!” Er wordt vooral gehamerd op de bekende standpunten van het tegenkamp: een verlaging van de APK-frequentie leidt tot slechter auto-onderhoud, onveilige auto’s en meer milieuverontreiniging. De hieruit voortvloeiende stijging van het aantal verkeersongevallen, gewonden en verkeersdoden zal volgens Van Heck een onacceptabele wissel trekken op de samenleving. Ook de economische gevolgen voor de individuele automobilist worden breed uitgemeten. Zelfs het inflatiespook wordt van stal gehaald: volgens de campagne worden de voorgespiegelde kostenbesparingen voor de automobilist teniet gedaan door hogere garagerekeningen. Voor het gemak is men er daarbij vanuit gegaan dat de gemiddelde automobilist zijn onderhoud aan de APK koppelt. De Bovag juicht het initiatief van Van Heck toe.