Volgens beide partijen ontstaat door de overname van de distributieactiviteiten een brede speler in de markt voor werkplaatsinrichting. De producten en segmenten vullen elkaar goed aan, vindt Josam-directeur Peter Kostelijk. “Sinds januari praten we over deze stap. Niet alleen sparen we er kosten mee uit, maar ook kunnen we het garagebedrijf voortaan het complete pakket aanbieden, van het leidingenwerk tot en met de apparatuur zelf.” Kostelijk wordt Directeur Automotive bij het nieuwe bedrijf. De naam Josam zal vooralsnog in stand blijven. Het bedrijf levert de equipmentmerken Josam. Car-o-liner, Corgi, Nenab, K-mac, Herkules en Nike. Door samen op te trekken, denken de partners beter tegemoet te komen aan de wens van klanten. Die zouden in toenemende mate een totaalinrichter van de werkplaats willen. Zes van de Josam-werknemers gaan mee over. De werkplaatsactiviteiten in Zwolle blijven waar ze zijn. Ze zijn verkocht aan de chef werkplaats, die er samen met drie collega’s een Focwa-bedrijf gaat exploiteren. Op de AutovakRAI 2007 zullen Josam en Lebon/Gimbrair zich in de nieuwe opstelling presenteren aan de markt.