Bovendien ontkent hij een bod op het noodlijdende Britse Lotus te hebben gedaan, iets dat hij voor de toekomst overigens niet uitsluit. De productie van Spyker op verschillende locaties in de Noordoostpolder is zeker geen argument om de productie te verplaatsen naar Engeland. Wel heeft de Nederlandse ondernemer meer ruimte nodig om de productie van de D12 SSUV aan te kunnen. Die gaat eind 2007 van start. Er ligt een dringende wens om alles op één locatie in de polder te centraliseren. “Daar komt bij dat Made in Holland mijn belangrijkste unique selling point is. Made in Holland staat internationaal voor kwaliteit, meer nog dan Made in England. Het buitenland houdt nog steeds van het kwaliteitslabel Nederland. Zolang ik ceo van Spyker ben verdwijnen we hier nooit.” Over het noodlijdende Lotus was Mulder kort. “Wij zijn klant en dat is het. Er is geen letter of intend of iets dergelijks. Wel heb ik gezegd dat wanneer Lotus als merk op de markt komt, ik mee wil bieden. Voorlopig heeft het Maleisische Proton er weer een miljoenen in gestopt. We zien wel hoe het afloopt.”