Dat is 37 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2006 (205 miljoen euro). De beursgenoteerde onderneming groeide autonoom met 5,2 procent in omzet, duidelijk hoger dan de markt zelf, die bleef steken op 0,2 procent. In de omzetcijfers zijn de resultaten verwerkt van de acquisities (onder meer Ford Rotterdam en Kinesis/Wilton). Nog meer Stern-cijfers: de bruto marge steeg met 9,8 miljoen euro naar 44,2 miljoen euro. Uitgedrukt in een percentage van de netto omzet daalde de bruto marge van 16,7 procent naar 15,6 procent als gevolg van een gewijzigde omzetmix, waarbij het relatieve aandeel van de autobedrijven toenam. De marges per segment bleven nagenoeg gelijk. Per saldo is het bedrijfsresultaat in het eerste kwartaal aanmerkelijk hoger dan vorig jaar: 6,5 miljoen euro tegenover 4,7 miljoen euro in 2006. Na belastingen was het resultaat 3,5 miljoen euro, acht ton meer dan de 2,7 miljoen euro in het eerste kwartaal van vorig jaar. Volgens het management hebben de in 2005 en 2006 doorgevoerde reorganisaties en verbeteringen van bedrijfsprocessen ‘duidelijk bijgedragen’ aan het dertig procent hogere resultaat. In zijn terugblik op het eerste kwartaal analyseert Stern dat vooral het particuliere segment nog weinig vooruitgang laat zien. Niettemin blijft de onderneming optimistisch voor de komende twaalf tot achttien maanden. Voor concrete uitspraken over het resultaat van 2007 vindt de groep het nog te vroeg.