DealerSupportNet stelde per automerk vast welk deel van de landelijke verkoop in 2006 voor rekening kwam van de drie grootste dealers. De percentages die deze ‘supertrio’s’ wisten te verwerven verschillen sterk van merk-tot-merk. Directeur Clem Dickmann van DealerSupportNet: “Door ons jaarlijkse Holding Top-50 onderzoek hebben we al een goed beeld van de omvang en ontwikkeling van het schaalvergrotingsproces in autoretail. Dit aanvullende overzicht geeft daar bovenop nog wat nuance per merk.” Uit de cijfers blijken er grote verschillen te bestaan in de grootte van de zogenaamde ‘supertrio’s’. De grootste drie Peugeot-dealers voeren met liefst 42 procent van de nieuwverkoop de lijst aan, gevolg door de supertrio’s van Mercedes-Benz en BMW. De verkoop van met name Seat en Suzuki is in Nederland daarentegen het minst geclusterd. Overzicht dealersupertrio’s (nieuwverkoop personenauto’s + bestelwagens) in 2006: merk: grootste dealer: 3 grootste dealers: Peugeot Nefkens (Groep) 42% Mercedes-Benz Wensink (Astrum Automotive) 39% BMW Ekris (Nefkens Groep) 37% Volkswagen Dealer Groep Pon 36% Audi Dealer Groep Pon 33% Toyota Louwman Retail 31% Ford Stern Auto 28% Chevrolet Motorhuis (Markeur) 27% Alfa Romeo Sam van Lingen 27% Opel Motorhuis (Markeur) 25% Fiat Fivan Auto (Koops Furness) 25% Renault Stam Groep 23% Nissan Koops (Koops Furness) 22% Volvo Furness Car (Koops Furness) 18% Kia Kroymans Retail Group 20% Mazda Auto-Palace (Autobinck Holding) 17% Škoda Skoda Centrum Utrecht 22% Hyundai Automotive Groep Eindhoven 11% Citroën Markeur (Motorhuis) 14% Seat SeatPoint 13% Suzuki Auto Dekker 9%