Een van de gegadigden is Michiel Mol, interim-CEO van Spyker en directeur van het Formule 1-team. Om belangenverstrengeling te voorkomen, treedt hij per direct af als CEO en stopt hij tijdelijk bij het raceteam. Hans Hugenholtz, vice-voorzitter van de raad van bestuur, treedt voorlopig aan als CEO. Spyker zou, gedwongen door financiële problemen, geen andere mogelijkheid zien dan verkoop van zijn belang in het raceteam. Het is alleen nog de vraag aan wie van de belangstellende partijen de boedel wordt overgedaan. Overigens zegt Spyker zelf in een persbericht dat (gedeeltelijke) verkoop van zijn racebelangen slechts één van de opties is. De autofabrikant nam bijna een jaar geleden het Formule 1-team van Midland over, maar was er niet succesvol mee. WK-punten werden niet gehaald, het geld vloog de deur uit en de beoogde positieve invloed op het automerk Spyker verkeerde al snel in het tegendeel. Financiële verbetering van de verkoopcijfers hoopt het management te krijgen door de komst van modellen met automatische versnellingsbak. In het segment van luxe sportwagens wordt tachtig procent besteld met een automaat maar Spyker had zo’n variant nog niet in huis. Op de C8 met verlengde wielbasis gaat die optie er nu komen. De start van de productie is voorzien in het vierde kwartaal. Daarnaast gaat de fabrikant zijn modellen aanbieden via leaseconstructies, om de wagens binnen bereik te brengen van een grotere doelgroep.